Czarodziejskie morze - scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 4 latków

Wszystkie materiały w tej zakładce to teksty przesyłane przez osoby niezwiązane z Przedszkola.edu.pl. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za prezentowane treści.
Czarodziejskie morze - scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 4 latków
3.7
9 ocen
Oceń
Drukuj

Czarodziejskie morze – zabawy chustą animacyjną.

Cele:
- kształtowanie warunków do wyrażania emocji ciałem
- zachęcanie do radosnej zabawy w grupie
- ćwiczenie umiejętności machania chustą jakby fale na morzu
- rozwijanie umiejętności odnajdywania różnic na obrazkach
- rozwijanie ekspresji ruchowej przy użyciu chusty animacyjnej
- ćwiczenie refleksu poprzez odpowiednie machanie chustą aby nie spadła piłka

Metody:

Słowna – rozmowa, opis, instrukcja
Oglądowa – pokaz
Działań praktycznych- metoda stawiania zadania dziecku

Środki dydaktyczne:
- obrazki: morze spokojne i morze wzburzone
- nagranie z szumem morza
- odtwarzacz płyt
- muszelki, kamyki oraz koszyk
- piłka
- chusta animacyjna

Formy:
- indywidualna
- grupowa

Przebieg zajęć.
1. Powitanie dzieci. Nauczyciel włącza nagranie z szumem morza. Dzieci zamykają oczy i przez chwilkę wsłuchują się w dźwięki. W tym czasie prowadzący rozkłada po Sali muszelki i kamyki, morskie skarby. Muzyka zostaje wyciszona, dzieci rozglądają się dookoła. Cóż się stało? To chyba morze wyrzuciło dla nas te niespodzianki. Muzyka ponownie zaczyna grać i dzieci zbierają muszelki po jednej zanoszą do wyznaczonego koszyka. Gdy wszystkie zostaną zebrane, wszyscy siadają w kółeczku na dywanie.


2. Rozmowa na temat zebranych przedmiotów – „Skarby z morza”.
Przykładowe pytania:
- Co to takiego?
- Skąd to się tu wzięło?
- Jak wygląda morze?
- Jakie ma być?
Dzieci przyglądają się obrazkom: morze spokojne i wzburzone. Jaka jest pomiędzy nimi różnica?


3. Zabawy z chustą animacyjną.
Nauczyciel rozkłada chustę. Dzieci stają dookoła niej tak, aby każdy miał swoje miejsce. Wprowadzenie do zabawy: Wyobraźcie sobie,  że to jest morze, które wyrzuciło dla nas te skarby w postaci muszelek, kamyków. To może spokojnie falowało, tak jak my teraz, do dołu i do góry, powoli, nie ma wiatru jest cisza, tylko mewy w oddali można usłyszeć i delikatny szum (wszyscy wykonują te same ruchy, do dołu i do góry).


Inne wersje ćwiczenia:
- Zerwał się bardzo silny wiatr i przyszedł sztorm, fale uderzają mocno (bardzo szybkie ruchy chustą)
- Po falach skacze piłka, trzeba tak machać chustą, aby fale utrzymały piłkę, aby nie spadła na ziemie.
- Połowa dzieci staje po okręgu trzymając chustę, a druga grupka wchodzi pod nią i zamienia się w rybki. Teraz rybki śpią, leżą na dywanie a fale na nich. Gdy nauczyciel daje sygnał, rybki się budzą i podskakują tak, aby dotknąć nieba. Dzieci, które trzymają chustę, wspinają się na palce i jak najwyżej unoszą chustę, tworząc niebo. Następnie zamiana ról, te dzieci, które były rybkami trzymają teraz chustę, a reszta wchodzi pod nią.
- jedno dzieci wchodzi do otworu, który znajduje się na środku chusty a reszta faluje. Po chwili następuje zamiana i chętne dzieci po kolei wchodzą do środka.


4. Na zakończenie zajęć, dzieci pomagają poskładać chustę animacyjną. Kładą się na dywanie, zamykają oczy i raz jeszcze (aby się wyciszyć i odpocząć) wsłuchują się szum morza (włączone zostaje nagranie).

 

Autor: Ewa Kowalik

Skomentuj

Skomentuj jako pierwszy!

Tagi