Co czujemy - scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 6 latków

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Co czujemy - scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 6 latków
5.0
1 ocena
Oceń
{

CO CZUJEMY – NAZYWANIE UCZUĆ TOWARZYSZĄCYCH NAM W RÓŻNYCH SYTUACJACH.

CO CZUJEMY – NAZYWANIE UCZUĆ TOWARZYSZĄCYCH NAM W RÓŻNYCH SYTUACJACH.


CELE OGÓLNE:

  • Uświadomienie dzieciom, co to są uczucia oraz nazywanie ich
  • Nabywanie umiejętności wyrażania ich w formie plastycznej
  • Rozpoznawanie swoich uczuć oraz dostrzeganie ich u innych ludzi


CELE OPERACYJNE:

  • Umie rozpoznawać i nazywać swoje uczucia
  • Rozróżnia uczucie radości, smutku, złości, zdziwienia
  • Werbalizuje własne stany emocjonalne


CZAS ĆWICZENIA OKOŁO 60 MINUT


POMOCE:

  • Kartki papieru
  • Odtwarzacz CD
  • Kartoniki z obrazkami różnych min (smutek, radość, złość, zdziwienie, przestraszenie)
  • Kolorowe gazety, mazaki, kredki, klej
  • Kolorowe balony, chusta animacyjna

PRZEBIEG:
1. Powitanie.
Dzieci ustawione w kręgu, trzymają się za ręce, następnie po słowach nauczycielki „posyłam iskierkę w krąg niech powróci do mych rąk”, poprzez uścisk dłoni przekazują sobie tzw. „iskierkę przyjaźni”.

2. Rozmowa w kręgu na temat zaprezentowanych przez nauczycielkę kartonikach z różnymi minami. Przekazanie dzieciom informacji na temat różnych emocji: radość, smutek, złość, zdziwienie, przestrach.

3. Zabawa „Pantomima uczuć”.
Dzieci siedzą w kręgu jedno dziecko wchodzi do środka losuje karteczkę z mina i prezentuje ją grupie, pozostałe dzieci odgadują.

4. Praca plastyczna w zespołach.
Kompozycja słowno – plastyczna. Dzieci dostają karton papieru oraz karteczkę z napisem określającym jakiś stan emocjonalny. Ich zadaniem jest zilustrować za pomocą wycinków z gazet tą emocje.

5. Prezentacja i omówienie prac.

6. Zabawa ruchowa „Taniec radości”.
Ilustracja ruchowa uczucia radości, szczęścia, zadowolenia.

7. Zabawa „Wyprawa do sklepu z balonami”.
Dzieci otrzymują nadmuchane balony i flamastry ich zadaniem jest namalowanie na baloniku dowolnej miny następnie dzieci wrzucają je do worka.

8. Zabawa „Losujemy baloniki”.
Dziecko wyjmuje z worka dowolny balon, mówi, jakie uczucie jest na nim namalowane i mówi, kiedy tak się czujemy.

9. Zabawa z chustą animacyjną „Kołyszemy balonik”.
Dzieci ilustrują za pomocą kołysania balonika, na chuście takie emocje jak: radość złość, smutek

10. Ćwiczenie relaksacyjne „Wyprawa do szczęśliwej krainy”.
Nauczycielka przy włączonej muzyce relaksacyjnej opowiada dzieciom historyjkę o bardzo pozytywnym zabarwieniu

 

KOCHAM CIĘ, LUBIĘ CIĘ – RÓŻNE SPOSOBY OKAZYWANIA UCZUĆ


CELE OGÓLNE:

  • Kształcić umiejętność określania różnego rodzaju uczuć
  • Doznawać satysfakcje z wyrażania, okazywania uczuć pozytywnych
  • Odróżniać uczucia pozytywne od negatywnych

CELE OPERACYJNE:

  • Odróżnia uczucie miłości od sympatii, przyjaźni
  • Potrafi okazywać swoje uczucia
  • Umie wyrażać swoje uczucia

CZAS ĆWICZENIA OKOŁO 60 MINUT

POMOCE:

  • Kartki papieru
  • Odtwarzacz CD
  • Serduszka z papieru
  • Kolorowe gazety, mazaki, kredki, klej

PRZEBIEG:
1. Powitanie – zabawa z pedagogiki zabawy „Wszyscy są”.

Wszyscy są, witam Was!
Zaczynamy już czas.
Jestem Ja, jesteś Ty
Raz, dwa, trzy

2. Rozmowa z dziećmi na temat okazywania uczuć.
Nauczycielka pokazuje zdjęcia osób bliskich (mama, tata, brat, siostra, babcia, dziadek) oraz koleżanki, koledzy, nauczycielka.Wyjaśnienie dzieciom, że pewnym osobom (bliska rodzina) należy się miłość i szacunek. Natomiast kolegom, koleżankom, nauczycielom okazujemy przyjaźń, sympatię. Wyjaśnienie dzieciom, że są to „dobre” uczucia, które płyną z serca.

3. Praca plastyczna „Rodzina, którą kocham”.

Twoje uwagi i pomysły

Tagi