Konstruujemy grę planszową - scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 6-latków

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Konstruujemy grę planszową - scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 6-latków
3.0
2 oceny
Oceń
{

Konstruujemy żywą grę planszową.

Cele:

  • Aktywizowanie myślenia;
  • Rozwijanie umiejętności zgodnego współżycia w zespole rówieśniczym;
  • Doskonalenie umiejętności liczenia i dodawania;
  • Wyrażanie postawy twórczej w różnych formach dziecięcej ekspresji;
  • Przejawianie życzliwości wobec innych dzieci;

 
Cele operacyjne (dziecko …):

  • Potrafi współdziałać z innymi;
  • Potrafi pracować w zespole;
  • Prawidłowo posługuje się liczebnikami porządkowymi;
  • Dodaje w zakresie 8;
  • Układa działania do podanych zadań;
  • Przeżywa zdarzenie, które uczy je czerpać radość ze wspólnej zabawy;
  • Przestrzega zasady i normy określone przez zabawę;

 
Forma: z całą grupą z podziałem na zespoły;
 
Metody:

  • zadania stawiane do wykonania;
  • samodzielne doświadczenia;

 
Środki dydaktyczne: plastikowe krążki w 4 kolorach, szarfy  dla każdego dziecka w 4 kolorach, tablica z białym kartonem, kostka do gry plastykowa, kartoniki z napisem „START”, „META”, różne gry planszowe do demonstracji;

Przebieg zajęć:

 
1. Zabawa integracyjna „Powitanie” – dzieci poruszają się w rytm muzyki, na przerwę w muzyce witają się poszczególne części ciała (ręce, stopy, kolana łokcie);

2.Dzieci zabrane na dywanie, gdzie N. przygotowała różne znane i nie znane dzieciom gry planszowe:

  • Rozmowa na temat gier planszowych, dzieci wymieniają ulubione gry i opowiadają o tym, z kim lubią grać w przedszkolu, z kim grają w domu, jak to jest, kiedy się wygrywa, przegrywa, uczestniczy w grze;
  • Określenie przez dzieci elementów, z jakich składa się gra planszowa: plansza, kostka, pionki, opis gry z określeniem zadań i reguł;


3. Zachęcenie dzieci do skonstruowania wspólnie gry planszowej na dywanie:

  • Ustalenie tematyki gry, sprecyzowanie tytułu.
  • Podział dzieci na drużyny, które oznaczone są kolorem szarfy;
  • Rozplanowanie planszy gry na dywanie – wyznaczone drużyny układają ścieżkę gry planszowej z kolorowych krążków;
  • Wybór kapitanów drużyn i pionka, który będzie się poruszał po planszy (ustalenie jaki ma być „pionek”);
  • Ustalenie zasad gry -  obmyślanie przygód nagradzanych i karanych;
  • Wyznaczona drużyna dokonuje na tablicy ilustracji przedstawiających przygody pozytywne i negatywne (napisy i piktogramy);


4. Uczestniczenie w grze, dzieci wspólnie podejmują i realizują zadania, przestrzegając ustalonych reguł;

5. Zakończenie – gratulacje drużynie wygranej i pochwała za wspaniałą zabawę, zaproszenie dzieci do wspólnej zabawy następnego dnia.

Autor: Urszula Bujek

Twoje uwagi i pomysły

Dodane komentarze (2)

Tagi