Poznajemy tajemnice wody - scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 6 latków
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!

Temat: "Poznajemy tajemnice wody"- rozmowa oparta o wiedzę i doświadczenia dzieci.
Komentarze (0)
Cel ogólny:
- Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych poprzez wykonywanie doświadczeń z wodą.
- Uświadomienie dzieciom, że woda to skarb, bez którego nie mogło by istnieć życie na Ziemi i dlatego należy o nią dbać, i oszczędzać.
Cele operacyjne:
Dzieci:
- wypowiadają się całymi zdaniami wyrażając swoje spostrzeżenia
- rozwiązują zagadki słowne i odczytują hasło krzyżówki (woda)
- badają właściwości wody za pomocą zmysłów (wzroku, smaku, dotyku) i je opisują
- rozróżniają i nazywają poprzez obserwacje i proste doświadczenia 3 stany skupienia wody (ciecz, lód, para wodna)
- wyciągają logiczne wnioski z przeprowadzonych doświadczeń (określają kiedy woda zmienia się w lód – bardzo zimno, a kiedy w parę wodną – bardzo gorąco)
- podkreślają i rozumieją jakie jest znaczenie wody dla ludzi, zwierząt, roślin.
- rozumieją potrzebę oszczędzania i ochrony wody.
Metody pracy: podająca, problemowa, praktyczna, aktywizująca
Formy pracy: indywidualna, zespołowa, z całą grupą
Pomoce:
magnetofon, kaseta z nagraniem muzyki do podskoków, zagadki, 4 miski z woda, kubki jednorazowe, naczynie z lodem, czajnik, globus, naczynia o różnych kształtach, ilustracje przedstawiające wodę jako: ciecz, lód, parę wodną, ilustracje przedstawiające zanieczyszczenie wody, karty pracy, kredki, tamburyno, napisy potrzebne do rozwiązania krzyżówki (wanna, most, dym, balon, kot, dom)
Literatura: wiersz T. Ferenca "Woda"
Autor: mgr Dorota Bonawenturczak