Zabawy z powietrzem - scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 6 latków

Zabawy z powietrzem - scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 6 latków
Oceń

"Zabawy z powietrzem" - zajęcia z obszaru edukacji przyrodniczej.

Cel ogólny: 
- Uświadomienie dzieciom faktu istnienia wokół nas powietrza jako składnika życia.

- Rozwijanie funkcji informacyjnej języka (wyjaśnianie, formułowanie wniosków) i ekspresyjnej (wytwarzanie pomysłów)

Cele operacyjne:
Dzieci:
- wypowiadają się całymi zdaniami wyrażając swoje spostrzeżenia na temat właściwości powietrza
- rozwiązują zagadkę słowną o powietrzu
- wyciągają logiczne wnioski z przeprowadzonych doświadczeń
- tworzą atrybuty określające powietrze
- układają  wg własnego pomysłu zakończenie do wiersza  L. Kerna "Piotruś i powietrze” i ilustrują je w pracy plastycznej   
- rozumieją, iż powietrze jest niezbędne do życia
- rozróżniają kształty figur geometrycznych (koło, kwadrat, prostokąt, trójkąt)
- tańczą walczyka w parach

Metody pracy: 

- czynne: zadań stawianych do wykonania, kierowania własną działalnością dziecka
- słowne : rozmowa, metoda żywego słowa
- percepcyjne: obserwacji, pokazu
- techniki twórcze: lista atrybutów

Formy organizacyjne pracy na zajęciu: indywidualna, zespołowa, z całą grupą

Pomoce: magnetofon, taśma z nagraniami kubki z wodą, słomki, balony, świeczki, słoiczek, kredki, blok  rysunkowy, kukiełki- chłopca i mamy, zagadka, pojemniki do robienia baniek mydlanych, kolorowe emblematy figur geometrycznych, piórka  

Literatura: wiersz L. Kerna Pt. "Piotruś i powietrze"

Autor: mgr Dorota Bonawenturczak

Pliki do pobrania

Twoje uwagi i pomysły

Tagi