Scenariusz zajęć integracyjnych z okazji Światowego Dnia Wiedzy na Temat Autyzmu

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Scenariusz zajęć integracyjnych z okazji Światowego Dnia Wiedzy na Temat Autyzmu
4.0
1 ocena
Oceń
{

Temat: Kolor niebieski - twórcze integracyjne zabawy dla dzieci.

 

Cele główne:

 

● Utrwalenie i doskonalenie znajomości koloru niebieskiego.

● Organizowanie zabaw utrwalających znajomość kolorów.

Cele operacyjne:


● dzieci potrafią wyróżnić części ciała - dłoń, palce,
● dzieci rozpoznają kolor niebieski,
● dzieci potrafią pokazać muzykę ruchem,
● dzieci stosują zasady współdziałania w grupie.

Formy pracy:  indywidualna, grupowa.

Metody pracy:
 ■ słowna,
 ■ obserwacji i pokazu,
 ■ elementy Metody W. Sherborne,
 ■ elementy stymulacji według pór roku.

Środki dydaktyczne: plakaty, ulotki, krzesełka, materace, niebieska świeczka, niebieskie stopki wykonane z brystolu, pachołki, płyta CD z muzyką, magnetofon, niebieska kartka, niebieska lampka, niebieskie piłeczki, niebieskie piórka, niebieski balon, chusta animacyjna, niebieskie krzesełko, niebieska kredka, wysepki, tunel, muzyka relaksacyjna, worki na śmieci, niebieskie kotyliony,

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

1. Powitanie piosenką wszystkich uczniów i nauczycieli. Zapalenie lampki i  zwrócenie uwagi na jej kolor. Nauczyciel rozdaje uczniom niebieskie kotyliony.

 

2. Witanie się częściami ciała: dłońmi, paluszkami.

 

3. Zabawy ruchowe do piosenki „Nie chcę Cię znać”. Dzieci ustawione parami do siebie. Na słowa „nie chcę Cię, nie chcę Cię, nie chcę Cię znać” wykonują ręką gest wskazujący odejście i odsuwają się od siebie. Na słowa „chodź do mnie, chodź do mnie rączkę mi daj” przysuwają się do siebie jednocześnie wskazują ręką gest „chodź”. Podają sobie ręce jak w piosence i obracają się dookoła.


„Nie chcę Cię znać”

 

Nie chcę Cię, nie chcę Cię, nie chcę Cię znać
Chodź do mnie, chodź do mnie rączkę mi daj
Prawą mi daj, lewą mi daj i już się na mnie nie gniewaj.
Prawą mi daj, lewą mi daj i już się na mnie nie gniewaj.

4. Następnie nauczyciel pokazuje i nazywa przedmioty w kolorze niebieskim - na środku sali prezentuje różne przedmioty w kolorze niebieskim po kolei  podchodząc do każdego ucznia, aby lepiej mógł zobaczyć prezentowane przedmioty. Uczniowie oglądają przedmioty i utrwalają kolor niebieski.

 

5. Zabawa „Strumyk”. Z dużego worka foliowego w kolorze niebieskim wykonujemy jak najdłuższy strumyk. Dzieci siadają w rzędzie, chwytają worek w obie ręce (kilka osób trzyma się jednego worka).Przy akompaniamencie melodii dzieci poruszają workiem w różny sposób, szeleszcząc nim, zgodnie z melodią.

 

6. Zabawa „Piórkowy masaż”. Ćwiczenie wykonywane jest w parach. Jedna osoba siada na podłodze. Druga osoba delikatnie dotyka piórkiem odkrytych części ciała. Ćwiczeniu towarzyszy muzyka Batii Strauss cz III.

 

7. Tor przeszkód - nauczyciel pokazuje uczniom sposób wykonywania poszczególnych zadań. Uczniowie wspólnie z nauczycielami wykonują przygotowane zadania - chodzą po rozłożonych stopkach i wysepkach, przechodzą przez tunel oraz pokonują slalom między pachołkami z okularami ukazujące dzieciom inne postrzeganie świata.

 

8.  Wspólna praca plastyczna „Niebieski świat” - wyklejanie niebieskimi piórkami na dużych arkuszach papieru i malowanie niebieskimi kredkami, prezentacja prac przez dzieci.

 

9. Zabawy integracyjne z wykorzystaniem chusty animacyjnej - „Tęcza”, „Wirujące piłki”.

 

10. Podziękowanie uczniom i nauczycielom za udział w zajęciach. Rozdanie niebieskich balonów i cukierków każdemu uczniowi. 

 

Autor: Paulina Borowska

Twoje uwagi i pomysły

Tagi