Scenariusz zajęć Moja droga do przedszkola

4.5
2 oceny
Scenariusz idealnie nada się dla grup 4 i 5 latków
Dzieciaki poznają rodzaje znaków drogowych, potrafią je rozróżnić i nazwać
Cele ogólne:
- rozwijanie umiejętności odróżniania różnego rodzaju znaków drogowych: ostrzegawczych, zakazu, nakazu i informacyjnych,
- poznawanie znaków drogowych i bezpiecznego zachowania się na drodze.
Cele operacyjne (dziecko):
- rozpoznaje i nazywa wybrane znaki drogowe,
- wie, jakie jest znaczenie znaków drogowych,
- zna zasady prawidłowego przechodzenia przez jezdnię i stosuje tą wiedzę w praktyce,
- wykonuje pracę przestrzenną wykrając znak drogowy,
- segreguje przedmioty ze względu na ich kształt,
- rozwija umiejętności odwzorowywania,
- potrafi wyszukać obrazki ze wskazanym znakiem drogowym,
- utrwala wygląd figur geometrycznych: koła, trójkąta i kwadratu,
- rozwija sprawność manualną,
- wyrabia nawyk bezpiecznego posługiwania się nożyczkami i wykałaczkami,
- dba o estetykę miejsca podczas pracy,
- przelicza elementy w dostępnym dla siebie zakresie.
Metody:
- słowna,
- praktyczna,
- oglądowa
Formy pracy:
- z całą grupą, indywidualna
Środki dydaktyczne:
- różne znaki drogowe do zabawy ruchowej, ilustracja przedstawiająca różne znaki drogowe, bristol, wykałaczki, nożyczki, plastelina, korki/nakrętki plastikowe, klej, kredki, taśma, klocki drewniane, płyta CD z piosenką „Ruch uliczny” J. Kucharczyk, odtwarzacz CD, znaki drogowe - puzzle, duże przejście dla pieszych, sygnalizator świetlny, etykiety z nazwami znaków, obrazki przedstawiające przejście dla pieszych, pisaki, karty pracy.
Przebieg zajęć:
1. „Powitanie” – zabawa ruchowa
dzieci stoją ustawione pod szafą i robią do środka po 3 kroki, które:
- potrafią bezpiecznie bawić się na huśtawce,
- wiedzą, jak wygląda przejście dla pieszych,
- wiedzą, co oznacza zielony kolor sygnalizatora,
- widziały policjanta,
- jadą z rodzicem samochodem do przedszkola,
- wiedzą, co to jest rondo,
- widziały znak drogowy.
2. Dzieci odgadują zagadkę:
Stoją przy drodze na jednej nodze,
każdemu kierowcy ku przestrodze.
Obrazki na nich rozmaite,
czyta kierowca zamiast liter. (znak drogowy)
3. Wiersz „Znaki drogowe” S. Kustosz
- N. czyta wiersz, przy każdej zwrotce pokazuje obrazek z danym rodzajem znaku, pyta dzieci jaki to może być znak. Rozmawia z dziećmi na temat znaków danego rodzaju, np. Gdzie możemy spotkać znaki drogowe? Komu są potrzebne znaki drogowe? Dlaczego?