Scenariusz zajęc na Międzynarodowy Dzień Sportu
5.0
Już 6 Kwietnia obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Sportu
Poniższy scenariusz idealnie sprawdzi się w grupie 4 i 5 latków.
Cel ogólny:
- zapoznanie z zawodem sportowca,
- promowanie aktywnego trybu życia.
Cele operacyjne (dziecko):
- uczestniczy w zabawach ruchowych indywidualnie i grupowo,
- zna zasady fair play, zdrowej rywalizacji i współpracy,
- rozwija małą i dużą motorykę, koncentrację i koordynację,
- bierze udział w zabawach z rekwizytami.
Metody:
- słowna,
- oglądowa,
- praktycznego działania (zadania do wykonania).
Formy:
- zbiorowa
- indywidualna
- grupowa.
Środki dydaktyczne:
- tekst Hymnu Sportowca, piłeczki różnej wielkości, obręcze (hula- hoop), duże i wytrzymałe worki do skakania, woreczki, kosze, chusta animacyjna, pachołki i laski gimnastyczne, tunel animacyjny, dowolne rekwizyty do tory przeszkód, medale.
!!!! WAŻNE !!!!
W celu usprawnienia Dnia Sportu należy:
- wcześniej poinformować rodziców o planowanym Dniu Sportu w celu ich obecności i przygotowania odpowiedniego, wygodnego stroju dla dzieci łącznie z czapkami, ustalić dyscypliny, w których dzieci poznają swoje możliwości sportowe i dobrze się pobawią, ustawić konkurencje – stacje sportowe po obwodzie koła z właściwą dla danej stacji przestrzenią, stacji powinno być tyle, ile jest grup lub kilka więcej, jeśli grup jest mało, ustalić czas na zabawę na danej stacji (np. 7 minut), znak do zmiany konkurencji dla całej grupy daje gwizdek n-la, do którego wszyscy się stosują niezależnie od etapu zabawy i przechodzą do następnej stacji zgodnie z ruchem wskazówek zegara, nauczyciel wyjaśnia zasadę zabawy na danej stacji, pomaga w przeprowadzeniu konkurencji, rozwiązuje ewentualne spory, wspiera dobrym słowem, przez cały czas zabaw sportowych dzieci mają dostęp do wody oraz przygotowana jest apteczka.
Czego unikać podczas Dnia Sportu:
- postawy rywalizacji, konkurowania, współzawodnictwa, prowokowania do bycia „najlepszym”, nadmiernego zapisywania punktów, zabaw z mocowaniem, przepychaniem, zasad „kto pierwszy, ten lepszy”.
Przebieg zajęć: