Scenariusz zajęc na Międzynarodowy Dzień Sportu

Scenariusz zajęc na Międzynarodowy Dzień Sportu
5.0
1 ocena
Oceń

Już 6 Kwietnia obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Sportu 

 

Poniższy scenariusz idealnie sprawdzi się w grupie 4 i 5 latków. 

Cel ogólny:

  • zapoznanie z zawodem sportowca,
  • promowanie aktywnego trybu życia.

Cele operacyjne (dziecko):

  • uczestniczy w zabawach ruchowych indywidualnie i grupowo,
  • zna zasady fair play, zdrowej rywalizacji i współpracy,
  • rozwija małą i dużą motorykę, koncentrację i koordynację,
  • bierze udział w zabawach z rekwizytami.

Metody:

  • słowna,
  • oglądowa,
  • praktycznego działania (zadania do wykonania).

Formy:

  • zbiorowa
  • indywidualna
  • grupowa.

Środki dydaktyczne:

  • tekst Hymnu Sportowca, piłeczki różnej wielkości, obręcze (hula- hoop), duże i wytrzymałe worki do skakania, woreczki, kosze, chusta animacyjna, pachołki i laski gimnastyczne, tunel animacyjny, dowolne rekwizyty do tory przeszkód, medale.

!!!! WAŻNE !!!!

W celu usprawnienia Dnia Sportu należy:

 

  • wcześniej poinformować rodziców o planowanym Dniu Sportu w celu ich obecności i przygotowania odpowiedniego, wygodnego stroju dla dzieci łącznie z czapkami, ustalić dyscypliny, w których dzieci poznają swoje możliwości sportowe i dobrze się pobawią, ustawić konkurencje – stacje sportowe po obwodzie koła z właściwą dla danej stacji przestrzenią, stacji powinno być tyle, ile jest grup lub kilka więcej, jeśli grup jest mało, ustalić czas na zabawę na danej stacji (np. 7 minut), znak do zmiany konkurencji dla całej grupy daje gwizdek n-la, do którego wszyscy się stosują niezależnie od etapu zabawy i przechodzą do następnej stacji zgodnie z ruchem wskazówek zegara, nauczyciel wyjaśnia zasadę zabawy na danej stacji, pomaga w przeprowadzeniu konkurencji, rozwiązuje ewentualne spory, wspiera dobrym słowem, przez cały czas zabaw sportowych dzieci mają dostęp do wody oraz przygotowana jest apteczka.

 

Czego unikać podczas Dnia Sportu:

 

  • postawy rywalizacji, konkurowania, współzawodnictwa, prowokowania do bycia „najlepszym”, nadmiernego zapisywania punktów, zabaw z mocowaniem, przepychaniem, zasad „kto pierwszy, ten lepszy”.

Przebieg zajęć:

 

 

1. Hymn Sportowca

Pliki do pobrania

Twoje uwagi i pomysły