Scenariusz zajęć na zakończenie zerówki

Koniec zerówki to duże wydarzenie w życiu naszych malutkich, czeka ich duży krok w dorosłości, z tego tez powodu warto zadbać o właściwą oprawę tego specjalnego dnia
Dzieci:
- 6 lat
Cel zajęć:
- prezentacja umiejętności dzieci,
- radzenie sobie z emocjami i stresem podczas występów,
- promocja talentów,
- promocja przedszkola w środowisku szkolno-przedszkolnym,
- zdobywanie doświadczenia scenicznego i pewności siebie.
Metoda prowadzenia zajęć:
- czynna
- słowna
Forma prowadzenia zajęć:
- zbiorowa
Pomoce dydaktyczne:
- dekoracja sali, łapka na muchy
PREZBIEG ZAJĘĆ
- Dziecko 1
- Drodzy, mili goście – serdecznie Was witamy i na ostatnią uroczystość wszystkich zapraszamy.
- Dziecko 2
- Będzie trochę śmiechu, będzie trochę łez, ale się nie martwcie w życiu tak już jest.
- Dziecko 3
- Jak pożegnać się z przedszkolem? Na poważnie, na wesoło?
- Dziecko 4
- Mnie właściwie wszystko jedno, obym miała rolę królewny.
- Dziecko 3
- Ty królewna?! A to śmieszne!
- Dziecko 4
- Tak, lepszej do tej roli nie widzę, a Ty nie będziesz królewiczem
- Dziecko 3
- Tego sobie też nie życzę
- Dziecko 4
- Już Cię nie lubię, jesteś bez serca (pokazuje język)
- Dziecko 1
- Spokój wszyscy, bądźmy już poważni i wymyślmy coś, co można dla gości wykonać na przedstawienie,
- Dziecko 5
- Ten tak myśli, że się zmęczył, dajcie krzesło, niech usiądzie (się śmieje)
- Dziecko 6
- Uspokój się już mały, przecież to nie jest czas na kawały!
- Dziecko 5
- A dlaczego mam mieć minę pogrzebową? Przecież zaraz są wakacje, daj mi więc już święty spokój.
- Dziecko 6
- ty myśl sobie a my tymczasem, posprzątajmy razem klasę. A ty wyczyść tu podłogę (wskazuje na Michalinę)
- Dziecko 4
- To Ty sprzątaj, ja nie mogę. Dobrze wiesz przecież na pewno, że ja będę tu królewną.
- Dziecko 7
- Dobre sobie, wielka dama! Idź stąd sobie Ty artystko. Zawsze na mnie spada wszystko. Niedołęgi, osły, lenie – ja napiszę przemówienie.
- Dziecko 8
- Co to? Wszyscy sobie poszli? Hej wracajcie wszyscy tutaj — ja mam pomysł doskonały. Zaraz powiem w co zagramy.
- Dzieci (krzyczą z tyłu)
– mów, co masz za pomysł?
- Dziecko 8
- przecież to jasne … dziś zagramy siebie samych
- Dziecko 4
- Co, ja mam być zwykłą (imię dziecka nr 4) ? Bez kostiumu, bez przebrania?
- Dziecko 8
- Zaraz powiem, zaraz wszystko Wam wyjaśnię. Czy Wy macie wyobraźnię?
- Dziecko 7
- Ja mam, wszak jestem artystką, wyobrażę sobie wszystko.
- Dziecko 8
- wyobraźmy sobie wszyscy, jak w maluszkach tu przyszliśmy.
Piosenka
Podkład do:
„Kiedy byłem małym chłopcem”
Tekst:
własny