Scenariusz zajęć obserwowanych przez nauczycieli przedszkola -Wyruszamy w podróż
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!

Scenariusz zajęć obserwowanych przez nauczycieli przedszkola -Wyruszamy w podróż
Komentarze (0)
Scenariusz zajęć obserwowanych przez nauczycieli przedszkola
Temat: Wyruszamy w podróż
Czas: 45 minut
Aktywność wiodąca: matematyczno-przyrodnicza
Cele ogólne:
- poszerzenie wiedzy na temat różnych pojazdów,
- rozwijanie koncentracji uwagi,
- doskonalenie umiejętności matematycznych,
- budowanie pewności siebie,
- motywowanie do samodzielnego działania podczas różnych aktywności.
Cele szczegółowe:
- reaguje na proste zwroty w obcym języku,
- rozróżnia różne środki transportu,
- poznaje symbole wybranych państw europejskich,
- wskazuje poszczególne części ciała,
- rozróżnia podstawowe kolory,
- określa pogodę,
- potrafi ubrać się adekwatnie do pogody,
- przelicza do 9,
- śpiewa piosenkę w języku angielskim,
- poznaje rozkład samolotu (przód, tył, środek).
Metody:
- czynne: samodzielnych doświadczeń, zadań stawianych przez nauczyciela, zadań logicznych.
Formy pracy: indywidualna, grupowa, zbiorowa.
Środki dydaktyczne:
Wiatrak matematyczny, nagranie piosenki w języku angielskim, plakat, marker, kolorowe kartony, litery (10x,,A” i 10x,,W”), 2 walizki z flagami Anglii i Włoch, ubrania na różną pogodę.
Ogniwo wstępne
1.Zapoznanie dzieci z tematem zajęć: Podróżowanie różnymi środkami transportu
2.Zabawa z elementami j. angielskiego ,,Stop”-,,Go”. Dzieci są różnymi pojazdami: car, train, bus, plane. Ruszają i zatrzymują się na umówione hasło.
Ogniwo centralne
3.Zabawy z wiatrakiem matematycznym
,,Wesoły pociąg”: dzieci wybierają kolory szarf, które będą trzymać. Śpiewają piosenkę i poruszają się w prawą stronę. Nauczyciel, podaje poszczególne miejsca postoju: Warszawa, Rzym, Londyn. Na każdej stacji dzieci dotykają części ciała nazwanej w języku angielskim.
,,Karuzela” – ostatnim przystankiem jest Londyn. Tu się zatrzymujemy, aby pobawić się na ogromnej karuzeli ,,London Eye”. Poszczególne kolory zawijają się i odkręcają na sygnał nauczyciela.
,,Która godzina” – każda dobra zabawa kiedyś się kończy i musimy wrócić do domu. Ale która jest właściwie godzina. Cyfry na wiatraku to godziny. Dziecko ma za zadanie ,,wykukać” tyle razy, ile wskazuje ,,zegar”.
N.: Która godzina?
Wszystkie dzieci: Pękła sprężyna.
N.: Niech w takim razie zakuka ptaszyna…Zuzia, Ola itd.
,,The wheels on the bus” – interpretacja ruchowa do piosenki w j. angielskim.
Zwijanie wiatraka przez dzieci po skończonej zabawie.
4.Określanie pogody w Anglii i we Włoszech (pada, świeci słońce, jest ciepło, zimno itd.).
N. Dzieli grupę na 2 drużyny ,,A” i ,,W”. Ustawia dzieci odpowiednio w dwóch rzędach. Przed nimi rozkłada różne ubrania, przedmioty kojarzące się z wcześniej określoną pogodą. Na walizce przykleja flagi państw, do których wybiorą się uczestnicy podróży. Na sygnał ,,Go” każde dziecko podchodzi i pakuje do walizki właściwe przedmioty. Na hasło ,,Stop” zabawa dobiega końca”.
5.Omówienie poprawności wykonania zadania. Ocena działań dzieci.