Scenariusz zajęć obserwowanych przez nauczycieli przedszkola -Wyruszamy w podróż

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Scenariusz zajęć obserwowanych przez nauczycieli przedszkola -Wyruszamy w podróż
5.0
2 oceny
Oceń
{

Scenariusz zajęć obserwowanych przez nauczycieli przedszkola -Wyruszamy w podróż

Scenariusz zajęć obserwowanych przez nauczycieli przedszkola 

 

Temat: Wyruszamy w podróż  

 

Czas: 45 minut 

 

Aktywność wiodąca: matematyczno-przyrodnicza 

 

Cele ogólne: 

 

- poszerzenie wiedzy na temat różnych pojazdów, 

 

- rozwijanie koncentracji uwagi, 

 

- doskonalenie umiejętności matematycznych, 

 

- budowanie pewności siebie, 

 

- motywowanie do samodzielnego działania podczas różnych aktywności. 

 

 

 

Cele szczegółowe: 

 

- reaguje na proste zwroty w obcym języku, 

 

- rozróżnia różne środki transportu, 

 

- poznaje symbole wybranych państw europejskich, 

 

- wskazuje poszczególne części ciała, 

 

- rozróżnia podstawowe kolory, 

 

- określa pogodę, 

 

- potrafi ubrać się adekwatnie do pogody, 

 

- przelicza do 9, 

 

- śpiewa piosenkę w języku angielskim, 

 

- poznaje rozkład samolotu (przód, tył, środek). 

 

Metody: 

 

- czynne: samodzielnych doświadczeń, zadań stawianych przez nauczyciela, zadań logicznych. 

 

Formy pracy: indywidualna, grupowa, zbiorowa. 

 

Środki dydaktyczne: 

 

Wiatrak matematyczny, nagranie piosenki w języku angielskim, plakat, marker, kolorowe kartony, litery (10x,,A” i 10x,,W”), 2 walizki z flagami Anglii i Włoch, ubrania na różną pogodę. 

 

Ogniwo wstępne 

 

1.Zapoznanie dzieci z tematem zajęć: Podróżowanie różnymi środkami transportu 

 

2.Zabawa z elementami j. angielskiego ,,Stop”-,,Go”. Dzieci są różnymi pojazdami: car, train, bus, plane. Ruszają i zatrzymują się na umówione hasło. 

 

Ogniwo centralne 

 

3.Zabawy z wiatrakiem matematycznym 

 

,,Wesoły pociąg”: dzieci wybierają kolory szarf, które będą trzymać. Śpiewają piosenkę i poruszają się w prawą stronę. Nauczyciel, podaje poszczególne miejsca postoju: Warszawa, Rzym, Londyn. Na każdej stacji dzieci dotykają części ciała nazwanej w języku angielskim. 

 

 

 

,,Karuzela” – ostatnim przystankiem jest Londyn. Tu się zatrzymujemy, aby pobawić się na ogromnej karuzeli ,,London Eye”. Poszczególne kolory zawijają się i odkręcają na sygnał nauczyciela. 

 

 

 

,,Która godzina” – każda dobra zabawa kiedyś się kończy i musimy wrócić do domu. Ale która jest właściwie godzina. Cyfry na wiatraku to godziny. Dziecko ma za zadanie ,,wykukać” tyle razy, ile wskazuje ,,zegar”. 

 

N.: Która godzina? 

 

Wszystkie dzieci: Pękła sprężyna. 

 

N.: Niech w takim razie zakuka ptaszyna…Zuzia, Ola itd. 

 

 

 

,,The wheels on the bus” – interpretacja ruchowa do piosenki w j. angielskim.  

 

 

 

Zwijanie wiatraka przez dzieci po skończonej zabawie. 

 

4.Określanie pogody w Anglii i we Włoszech (pada, świeci słońce, jest ciepło, zimno itd.). 

 

N. Dzieli grupę na 2 drużyny ,,A” i ,,W”. Ustawia dzieci odpowiednio w dwóch rzędach. Przed nimi rozkłada różne ubrania, przedmioty kojarzące się z wcześniej określoną pogodą. Na walizce przykleja flagi państw, do których wybiorą się uczestnicy podróży. Na sygnał ,,Go” każde dziecko podchodzi i pakuje do walizki właściwe przedmioty. Na hasło ,,Stop” zabawa dobiega końca”. 

 

 

5.Omówienie poprawności wykonania zadania. Ocena działań dzieci. 

 

Twoje uwagi i pomysły

Tagi