Scenariusz zajęć otwartych- Podróż do pałacu Królowej Lodu

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Scenariusz zajęć otwartych- Podróż do pałacu Królowej Lodu
Oceń
{

Scenariusz zajęć otwartych- Podróż do pałacu Królowej Lodu

Scenariusz zajęć otwartych- Podróż do pałacu Królowej Lodu


Konspekt zajęć

 

Data:

 

Prowadząca: Maria Płaneta

 

Temat: Podróż do pałacu Królowej Lodu – scenariusz zajęć otwartych

 

Zajęcia z wykorzystaniem elementów pracy pod red. A. Maurer „Dźwięki mowy” – program kształtowania świadomości fonologicznej dla dzieci przedszkolnych i szkolnych”

 

Cele ogólne: kształtowanie postaw tolerancji, kształtowanie umiejętności klasyfikowania wg określonej cechy oraz umiejętności przeliczania, wspomaganie rozwoju mowy oraz umiejętności poprawnego komunikowania się, kształtowanie świadomości fonologicznej, rozwijanie postawy twórczej poprzez różne formy aktywności muzyczno – ruchowej oraz formy plastyczne.

 

Cele szczegółowe – dziecko:

 

Umie odróżnić dobre zachowanie od złego, porównać i odszukać sylwety należące do jednego kompletu (czapka, szalik, rękawiczki),umie inscenizować ruchem muzykę, wykonywać ćwiczenia oddechowe; potrafi powtórzyć krótki wierszyk – poprawnie wymawiać głoskę „cz”, rozwiązać zagadki słowne, potrafi wypełnić kontury pałacu: papierem złotym, srebrnym, bibułą, brokatem, koronką, papierem kolorowym, włóczką.

 

Środki wspomagające działanie:

 

Pałac Królowej Lodu (sceneria z materiału i papieru), papierowe komplety (czapka, szalik, rękawiczki),dyktando graficzne - choinka, papierowe śnieżynki, sylwety – bałwana, choinki, śnieżynki, klucza; płyty z nagraniami: ”Śniegowa zabawa”, „Koncert f-moll op.21 cz. III Allegro vivace F. Chopina”, odgłosy otwieranych drzwi; serduszka, skrzynia, kontury pałacu, materiały do pracy plastycznej: bibuła, złotka, papier kolorowy, brokat, koronka, włóczka

 

Przebieg zajęć:

 

1.Odczytanie przez nauczycielkę listu od Duszka – Dobroduszka.

 

Kochane dzieci !

 

Jestem małym Duszkiem – Dobroduszkiem, ponieważ nie możecie mnie zobaczyć, ani ze mną porozmawiać postanowiłem napisać do Was list.

 

Otóż mieszkam w małej szczelinie na dachu bloku. W tym bloku mieszka wiele dzieci, z którymi bardzo się przyjaźnię. Pewnego dnia, gdy bawiłem się w piaskownicy z Jurkiem, Tomkiem i Zuzią podszedł do nas Franek i zaczął śmiać się z Tomka. Tomek nie może chodzić, ponieważ ma chore nogi i jeździ na wózku. Wszystkie dzieci stanęły w obronie Tomka, ale Franek nadal śmiał się trzymając się za brzuch. Całą sytuację zobaczyły śnieżynki - pomocnice Królowej Lodu. Pofrunęły do Lodowego Pałacu i wszystko opowiedziały swojej pani. Królowa Lodu odebrała serce Franka i powiedziała, że zamrozi je w swoim pałacu. Czar pryśnie, jedynie wtedy, gdy jakieś odważne dzieci wybiorą się w podróż do Lodowego Pałacu,

 

pokonają czekające je przeszkody i pomogą zrozumieć Frankowi, że źle zrobił. Wtedy Królowa Lodu odda serce chłopcu. Opowiadam Wam tą historię, ponieważ słyszałem, że jesteście bardzo miłymi, dobrymi i mądrymi dziećmi.

 

Bardzo Was proszę pomóżcie Frankowi, by zrozumiał swoje złe postępowanie i wybierzcie się do Lodowego Pałacu. Przez tą podróż będą prowadziły Was pozostawione przeze mnie znaki-drogowskazy, które pomogą Wam dotrzeć do celu. A oto klucz, którym otworzycie wrota pałacu.

 

Powodzenia!

 

Duszek – Dobroduszek

 

2. „Zapraszam tych, którzy....” – zabawa integracyjna.

 

a) Ci, którzy lubią śnieg, niech pomachają do mnie ręką

 

b) Ci, którzy są teraz zadowoleni, niech mrugną oczkiem

 

c) Ci, którzy lubią przygody i podróże, niech klasną raz w ręce

 

3. „Ciepłe ubrania” – zabawa dydaktyczna – zadaniem dzieci jest porównanie i odszukanie wśród zbioru kompletów pozostałych części (czapka, szalik, rękawiczka) należące do wybranej rękawiczki.

 

4. „Idziemy po śladach” - zagadki słowne, przystąpienie do każdego z zadań poprzedzone jest rozwiązaniem zagadki, która jest drogowskazem do dalszej podróży. W sali znajduje się sylwety przedstawiające rozwiązania zagadek.

 

a) bałwan - dzieci mnie zrobiły, tuż przy domu stoję. Jestem gruby, silny, lecz ciepła się boję. Mróz, co szczypie w uszy mnie cieszy ogromnie, gdy słońce zaświeci to już będzie po mnie.

 

b) drzewo – umie szumieć, gdy wiatr wieje. Ma zieloną szatę latem, lecz przed zimą zrzuca szatę.

 

c) płatki śniegowe - jedna nazwa cztery zagadki: gubią je kwiatki, są mydlane, owsiane, a z innych będzie bałwanek.

 

5. „Śniegowa zabawa” wg Klanza -dzieci inscenizują ruchem muzykę: padający śnieg, odgarnianie śniegu, lepienie kulek, bitwę śniegową oraz lepienie bałwana.

 

6. „Zaczarowany las” – dz. dopasowują rymujące się obrazki oraz wymyślają dodatkowy rymujący się wyraz do powstałej pary.

 

7. „Śnieżynki” - ćwiczenia oddechowe – dzieci tańczą do muzyki, gdy muzyka cichnie dmuchają (tańczą) same śnieżynki.

 

8. „Labirynt ” – szukanie słów, które zaczynają się taką samą głoską.

 

9. „Tajemnicze odgłosy” – dzieci słuchają utworu imitującego otwieranie drzwi i odgłos kroków (płyta CD).

 

10. „Zdanie niedokończone” - dzieci próbują odpowiedzieć na pytanie: „Gdyby nagle otworzyły się drzwi pałacu to...”

 

11. „Magiczna moc klucza” - ćwiczenia artykulacyjne – dzieci wypowiadają zaklęcie, które sprawi, że klucz nabierze czarodziejskiej mocy.

Twoje uwagi i pomysły

Tagi