Scenariusz zajęć otwartych dla 3-4-latków - W zimowej krainie

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Scenariusz zajęć otwartych dla 3-4-latków - W zimowej krainie
2.3
3 oceny
Oceń
{

Temat zajęć: „W zimowej krainie”

Grupa: 3-4 latki

Cel główny:

  • rozwijanie umiejętności przeliczania,
  • rozpoznawanie i nazywanie Zimy,
  • rozwijanie umiejętności wspólnej zabawy.
  • rozwijanie dużej i małej motoryki.

Cele operacyjne:
Dziecko:

  • Uczestniczy w zabawach i zajęciach organizowanych przez nauczyciela.
  • Wskazuje różne części ciała.
  • Posługuje się prostymi zdaniami.
  • Naśladuje sposób poruszania się zwierząt.
  • Uczestniczy w zabawach w formie opowieści ruchowej oraz w zabawach ze śpiewem.

Metody:
czynna - udział dzieci w zajęciu i zabawie ruchowej,
słowna - wypowiedzi dzieci na dany temat, odpowiadanie na pytania dotyczące wiersza
oglądowa - pokaz ilustracji, emblematów,

 Formy:

praca z całą grupą, praca indywidualna.

 
Środki dydaktyczne:
Samogłoski do rozpoznawania ich, ilustracje bałwanków i sanek, muzyka do opowieści ruchowej oraz zabawy lalki, ilustracje przedstawiające obrazki charakterystyczne dla omawianej pory roku, walizka.

Realizowane obszary Podstawy Programowej: II 10, III 7, IV 18, IV 4, IV 12, II 10, III 7 III 5, III 9, IV 11, IV 12.


Przebieg zajęć:

1. Powitanie dzieci i rodziców

2. Nauczyciel pokazuje dzieciom pustą walizkę, w której miały być materiały potrzebne do wykonania pracy plastycznej. W walizce jest list od Zimy jak zdobyć materiały potrzebne do wykonania pracy plastycznej.

3.      Opowieść ruchowa zima. – Cel zabawy zdobycie materiałów potrzebnych do wykonania pracy plastycznej Zima.

„Podróż do zimowej krainy” –Nauczyciel gromadzi dzieci wokół siebie i zaprasza do wspólnej podróży. Opowiada, a dzieci go naśladują. Przebieg opowieści ruchowej: Zapraszam wszystkich do zimowej krainy. W tej krainie jest bardzo zimno i trzeba się ciepło ubrać. Zakładamy ciepłe spodnie i buty, zakładamy i zapinamy kurtkę, zakładamy czapkę, szalik i rękawiczki. Wszyscy gotowi? A więc ruszamy. Wyobraźmy sobie, że jesteśmy teraz na dworze. Oddychamy głęboko chłodnym powietrzem. W powietrzu wirują płatki śniegu. Wirują powolutku, aż do chwili kiedy opadną na ziemię. Delikatnie łapiemy jeden płatek śniegu. Po chwili zdmuchujemy go z rękawiczki. Wiatr delikatnie porusza gałęziami drzew.

Nauczyciel mówi, że dzieci aby dostać się do krainy bałwanków muszą przejść przez lodowy tunel.

I kraina - bałwanków

Dzieci zatrzymują się przy obrazku z bałwanami: To mieszkańcy krainy bałwanków, wiecie, jak się nazywają? Tylko w tej krainie mogą mieszkać, bo tu jest zimno. Gdyby było gorąco, szybko by zniknęły. Przyszliście po materiały potrzebne do wykonania pracy plastycznej. Otrzymacie ode je jeśli uda wam się wykonać zadanie. Na początku posłuchajcie wiersza. Słuchajcie uważnie gdyż będzie w nim wskazówka do wykonania zadania.


Słuchanie wiersza D. Gellnerowej „Bałwanki i sanki”

Popatrz! Tu stoją bałwanki.
A tutaj są dla nich sanki.
Martwi się jeden bałwanek:
– Czy nie za mało tych sanek?
Policz więc szybko bałwanki,
a potem bałwanków sanki.
Powiedz, ile jest sanek
i czy miał rację bałwanek!

Danuta Gellnerowa

Odpowiadanie na pytania dotyczące treści wiersza:

Nauczyciel zadaje pytania:
O co martwił się jeden bałwanek?
Jak sprawdzimy, czy wystarczy sanek dla bałwanków?
Czeka na odpowiedzi dzieci.

Przeliczanie bałwanków, dopasowywanie do nich sanek.

Twoje uwagi i pomysły

Tagi