Scenariusz zajęć otwartych dla rodziców- wiosenne przebudzenie

Scenariusz zajęć otwartych dla rodziców- wiosenne przebudzenie
4.5
2 oceny
Oceń

Scenariusz zajęć otwartych dla rodziców- wiosenne przebudzenie

SCENARIUSZ ZAJĘĆ OTWARTYCH DLA RODZICÓW 


„WIOSENNE PRZEBUDZENIE” 


GRUPA 4 LATKI 

 

 

 

Temat zajęć: „W krainie Pani Wiosny” 

 

 

 

Cele kształcenia: 

 

-rozwijanie zainteresowania światem przyrody i utrwalenie wiedzy na temat aktualnej pory roku – wiosny, 

 

-rozwijanie logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie zagadek, 

 

-rozwijanie umiejętności przeliczania liczebnikami głównymi i porządkowymi oraz rozpoznawania liczb w zakresie 6, 

 

-określanie liczebności zbiorów, 

 

-dostrzeganie powtarzających się sekwencji i kontynuowanie ich, 

 

-rozwijanie orientacji przestrzennej, 

 

-udział w zabawach ruchowych i muzycznych. 

 

 

 

Cele operacyjne: 

 

-wypowiada się na temat zmian w przyrodzie zachodzących wiosną, rozpoznaje i nazywa wybrane oznaki wiosny, 

 

-rozwiązuje zagadki słowne i obrazkowe oraz dokonuje analizy sylabowej ich rozwiązań, 

 

-stosuje liczebniki główne i porządkowe oraz rozpoznaje cyfry w zakresie 6, 

 

-określa liczebność zbiorów, stosując określenia: mniej, więcej, 

 

-dostrzega i kontynuuje powtarzający się rytm, 

 

-orientuje się w przestrzeni, umieszcza przedmioty zgodnie z poleceniem, 

 

-prawidłowo reaguje na sygnał muzyczny, śpiewa piosenkę i ilustruje ją ruchem. 

 

 

 

Pomoce: magnetofon, płyta CD, pendrive, litery, utwór „Wiosna” A. Vivaldi, utwory muzyczne wg Klanzy i B. Strauss, list od Pani Wiosny, strój wróżki, zagadki, obrazki: bocian, krokusy, przebiśniegi, skowronek, bazie; portret Pani Wiosny; chusta animacyjna, stokrotki z imionami dzieci, papierowe motylki na sznurkach, sylwety: trawek i krokusów; kartoniki z cyframi; białe kartoniki do sylab; zielone paski papieru i kwiatki w trzech kolorach: żółty, czerwony, niebieski; piosenka „Zielona wiosenka” wg K. Gawlik; piktogramy pogodowe. 

 

 

 

Przebieg zajęcia: 

 

1. Zabawa na powitanie „Witam wszystkich, których imię rozpoczyna się na literę…” 

 

Dzieci siedzą na dywanie. Prowadząca podnosi do góry litery alfabetu i wypowiada słowa: „Witam wszystkich, których imię rozpoczyna się na literę…”. Dzieci, których rozpoczyna się daną literą, machają ręką i podają nazwę litery. 

 

 

 

2. Słuchanie wiersza „Czarodziejska kraina” B. Formy. 

 

Nauczycielka recytuje wiersz: „Kiedy z chwilę oczy zamkniecie, wnet w czarodziejskim znajdziecie się świecie. A więc uwaga, ważna to chwila, już Pani wróżka czary zaczyna”. 

 

 

 

Nauczycielka w przebraniu wróżki wchodzi do sali, w tle słychać muzykę A. Vivaldiego „Wiosna”. Wróżka chodzi dookoła i recytuje: „Dzień dzisiejszy miło się zapowiada, w Krainie Czarów czeka was zabawa. Więc czym prędzej zamknijcie oczy, a wszystko samo się potoczy”. 

 

Następnie wręcza list od nieznajomej osoby. 

 

 

 

3. Pogadanka na temat treści listu. 

 

Dzieci odpowiadają na pytania dotyczące treści listu i podają propozycje, kto mógł napisać list. 

 

List  - załącznik nr 1. 

 

 


4. Zabawa ruchowa „Lot samolotem” wg Klanzy. (załącznik nr 2) 

 

Prowadząca zaprasza dzieci do Krainy Czarów: „Uwaga, uwaga! Wszystkich chętnych do wzięcia udziału w naszej zabawie zapraszam na pokład samolotu. Jest jednak pewna trudność. Postarajcie się pomóc mi uruchomić samolot”. 

 

 

 

Twoje uwagi i pomysły

Tagi