Jesień w Polsce i we Włoszech - scenariusz zajęć otwartych w grupie 4 latków

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Jesień w Polsce i we Włoszech - scenariusz zajęć otwartych w grupie 4 latków
Oceń
{

Temat: "Jesień w Polsce i we Włoszech".

Cel ogólny:
- Rozwijanie sprawności manualnej
- Poznawanie wyglądy i smaku owoców występujących w Polsce i we Włoszech (posługiwanie się określeniami dotyczącymi owoców; słodki, kwaśny, twardy, soczysty, itp.)

Cel szczegółowy:
Dziecko:
- wie, jaki smak (wygląd) ma wybrany owoc  
- wie, jakie owoce rosną na drzewach w Polsce i we Włoszech
 - potrafi wykonać wybraną pracę plastyczną

Metoda:
- pokaz, rozmowa, działanie praktyczne

Pomoce:
- plakietki z owocami dla dzieci i rodziców, owoce krajowe (jabłka, gruszki) i  
owoce występujące we Włoszech (figi, pomarańcze, winogron), dwa drzewa (styropianowe), chusta animacyjna, kolorowa farba, masa słona, kolorowa bibułka, wykałaczki, 4-6 skakanek,

Przebieg:
         
1. Rozpoznawanie owoców dotykiem.
Nauczyciel pokazuje dzieciom owoce, które przyniósł w koszyku (jabłka, gruszki, figi, pomarańcze, winogron). Pyta dzieci o nazwę każdego nich następnie podaje każdemu z dzieci po kolei aby je obejrzały i próbują go opisać. Nauczyciel bierze po jednym owocu z każdego rodzaju wkłada do worka i dzieci kolejno jeszcze raz opisują owoc nie widząc go. Następnie n- el wyjmuje opisywany owoc i sprawdza  razem z innymi dziećmi czy się zgadza. 

2. Rozpoznawanie owoców po smaku
Nauczyciel wyjmuje wszystkie owoce na tace i obiera, dzieląc je na części. Zamyka oczy, bierze cząstkę do ust i określa głośno smak (słodki, soczysty, to na pewno gruszka), nazywa owoc. Chętne dzieci, po zasłonięciu oczu, robią to samo, starając się opisać i odgadnąć nazwę owocu.

3. Degustacja przygotowanych owoców przez dzieci i wszystkich rodziców.

4. Z jakiego kraju to owoc
Próby przyporządkowania owocu do kraju z jakiego pochodzi. Nauczyciel przygotowuje dwa koła (kosz włoski i kosz polski), będą to dwie ułożone skakanki, do których dzieci wkładają owoce uprzednio sprawdzając czy taki owoc znajduje się na obrazku przypiętym obok kosza ( porównywanie elementów).Owocami są rodzice z przypiętymi wcześniej emblematami wybranego owocu.

5. Zabawa do słów wiersza „Spacer” inscenizowana ruchem

6. Zabawa z chustom animacyjną „Owoce”
Zamieniają się miejscami wszystkie gruszki, (lub inne owoce). Osoby wywołane przechodzą pod chustą trzymaną przez rodziców  i dzieci.

7. Prace plastyczne z rodzicami do wyboru
1i 2– gi  stół. gąbki z nasączoną farbą do robienia owocowych pieczątek (jabłko-przekrojony owoc na pół, gruszka-przekrojony owoc na pół, winogron- pieczątki z korka od np. szampana) 3 i 4– ty stół.  Kolorowa masa solna do modelowania wybranego owocu (ozdabianie wykonanych owoców listkiem)

8. Zakończenie prac i podziękowanie za udział w zajęciach

Autor:  mgr Danuta Bielawiec

Twoje uwagi i pomysły

Tagi