Scenariusz zajęć otwartych z rodzicami

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Scenariusz zajęć otwartych z rodzicami
Oceń
{

SCENARIUSZ ZAJĘĆ OTWARTYCH Z RODZICAMI

PROWADZONYCH METODĄ RUCHU ROZWIJAJĄCEGO WERONIKI SHERBORNE

SCENARIUSZ ZAJĘĆ OTWARTYCH Z RODZICAMI

PROWADZONYCH METODĄ RUCHU ROZWIJAJĄCEGO WERONIKI SHERBORNE


Temat: Z rodzicami wspólnie się bawimy !

 

Grupa: dzieci 5-letnie

 

Miejsce: sala przedszkolna

 

Cel ogólny:

 

- odczuwanie radości ze wspólnych ćwiczeń z rodzicami,

- promowanie zdrowego stylu życia.

 

Cele szczegółowe:

 

Dziecko:

 

- zna własne ciało,

- ma zaufanie do samego siebie i do rodzica,

- jest sprawne fizycznie.

 

Przebieg zajęć:

 

1. „Powitanka” – rodzice wraz z dziećmi tworzą koło na dywanie w kolejności: dorosły, dziecko, dorosły, dziecko, itd.

 

Nauczyciel wita się z grupą różnymi częściami ciała ,np. „Witamy się

głowami”. Wszyscy odpowiadają „Witamy” i poruszają głowami. Następnie nauczyciel wymienia kolejne części ciała.

 

2. „Kołyska” – dziecko siedzi na podłodze między nogami rodzica. Rodzic kołysze się z dzieckiem na boki (podpiera je kolanami, udami i ramionami). Dziecko śpiewa piosenkę na powitanie:

 

„Witaj mamo/tato, witaj mamo/tato!

Jak się masz, jak się masz?

Bardzo Ciebie kocham, bardzo Ciebie kocham,

Bądź wśród nas, bądź wśród nas.”

 

Następnie rodzic śpiewa ten sam tekst wstawiając w miejsce słowa mamo/ tato – imię dziecka.

 

3. „Czy mamy …?”- wszyscy tworzą koło. Nogi ułożone w siadzie skrzyżnym.

 

Nauczyciel podaje nazwy różnych części ciała, a zadaniem dzieci i rodziców jest wydanie nimi dźwięku lub ich dotknięcie.

 

Np. nauczyciel mówi „czy mamy ręce?” – wszyscy klaszczą, „czy mamy kolana?” – masują kolana, „czy mamy stopy?” – stukają stopami o podłogę, itd.

 

4. „Jedzie, jedzie pan”- tradycyjna zabawa do rymowanki. Dziecko siedzi na kolanach rodzica, który potrząsa nogami zgodnie ze słowami rymowanki:

 

„Jedzie, jedzie pan,

Na koniku sam,

A za panem chłop,

Na koniku hop hop hop.

Piaski, piaski, piaski,

Kamienie, kamienie, kamienie,

Rów i buch!”

 

5. „Jazda na koniu”- rodzic przyjmuje pozycję na czworakach, dziecko kładzie mu się na plecach chwytając rękoma za szyję. Rodzic porusza się powoli starając się przewieźć dziecko.

 

6. „Turlaj”- najpierw rodzic turla dziecko, a następnie dziecko stara się przeturlać rodzica. Ważne by podłoże było przyjemne, niezbyt zimne.

 

7. „Kładka”- rodzic zamienia się w kładkę. Dziecko stara się przejść po rodzicu delikatnie stawiając stopy. Rodzic asekuruje dziecko.

 

8. „Idziemy razem”- rodzic stoi, a dziecko wspina się na jego stopy. Razem powoli przemieszczają się po sali trzymając się za ręce. Następnie dziecko wspina się po rodzicu i opiera nogi na udach rodzica. Ponownie starają się przemieścić po sali.

 

9. „Tunel” - dorosły przyjmuje pozycję na czworakach, a dziecko wędruje przechodząc przez rozmaite wolne miejsca stworzone przez ciało rodzica. Rodzic może ułatwiać lub utrudniać zadanie dziecku,

np. uginając ręce w łokciach.

 

10. „Wielki tunel”- zabawa grupowa: wszyscy rodzice tworzą długi tunel stojąc w rozkroku jeden za drugim, dzieci przechodzą pod tunelem na czworakach, a w drugiej turze czołgając się.

 

11. „Paczka”- dziecko siedzi skulone, mocno „zamknięte w sobie”, rodzic stara się je otworzyć.

 

12. „Masażyk” - dziecko leży przodem na wygodnym podłożu, rodzic masuje mu plecy analogicznie do wypowiadanych słów wierszyka. Następnie zamieniają się rolami.

Twoje uwagi i pomysły

Tagi