Scenariusz zajęć „Piosenka o prawach dziecka”

Temat kompleksowy: Prawa dziecka znamy
Sytuacja edukacyjna: Gra na instrumentach do piosenki pt. „Piosenka o prawach dziecka”
Grupa: VI „Wiewiórki” (5-6-latki)
Zamierzone osiągnięcia uczniów (cele operacyjne):
Cel poznawczy:
- muzykuje z użyciem instrumentów oraz innych źródeł dźwięku; uczestniczy w zbiorowym muzykowaniu,
- tworzy akompaniament, gra w orkiestrze z dyrygentem,
- układa wyrazy z sylab: gi-ta-ra, tam-bu-ry-no, trój-kąt, kla-we-sy, pia-ni-no, trą-bka;
Cel kształcący:
- kształci słuch poprzez rozpoznanie i nazywanie instrumentów muzycznych, dźwięków dochodzące z otoczenia,
- dostrzega zmiany charakteru muzyki: dynamiki, tempa i wysokości oraz wyraża ją ruchem,
- eksperymentuje rytmem, głosem, dźwiękami i ruchem, rozwijając swoją wyobraźnię muzyczną,
- porusza się przy muzyce i do muzyki - wyrabia płynność i zręczność ruchów, sprawnie porusza się w przestrzeni;
Cel wychowawczy:
- obdarza uwagą inne dzieci i nauczycielkę,
- stosuje zwroty grzecznościowe w kontaktach z rówieśnikami i dorosłymi;
Metody:
- słowna: instrukcje,
- czynna: aktywizująca: promyczkowe uszeregowanie, kosz i walizka, zadań stawianych do wykonania,
- oglądowa: obrazki, ilustracje;
Formy:
- zbiorowa,
- indywidualna,
- grupowa;
Przestrzeń edukacyjna: płyta CD, odtwarzacz CD, ilustracje, koperty, instrumenty, gazety, batuta, ołówki
Przygotowanie nauczyciela: Program „Przez zabawę do wiedzy”
Pełny scenariusz do pobrania poniżej.
Opracowała: Paulina Olszewska