Scenariusz zajęć „Piosenka o prawach dziecka”

Scenariusz zajęć „Piosenka o prawach dziecka”
Oceń

Temat kompleksowy: Prawa dziecka znamy

 

Sytuacja edukacyjna: Gra na instrumentach do piosenki pt. „Piosenka o prawach dziecka”

 

Grupa: VI „Wiewiórki” (5-6-latki)

 

Zamierzone osiągnięcia uczniów (cele operacyjne):

 

Cel poznawczy:

 

  • muzykuje z użyciem instrumentów oraz innych źródeł dźwięku; uczestniczy w zbiorowym muzykowaniu,
  • tworzy akompaniament, gra w orkiestrze z dyrygentem,
  • układa wyrazy z sylab: gi-ta-ra, tam-bu-ry-no, trój-kąt, kla-we-sy, pia-ni-no, trą-bka;

 

Cel kształcący:

 

  • kształci słuch poprzez rozpoznanie i nazywanie instrumentów muzycznych, dźwięków dochodzące z otoczenia,
  • dostrzega zmiany charakteru muzyki: dynamiki, tempa i wysokości oraz wyraża ją ruchem,
  • eksperymentuje rytmem, głosem, dźwiękami i ruchem, rozwijając swoją wyobraźnię muzyczną,
  • porusza się przy muzyce i do muzyki - wyrabia płynność i zręczność ruchów, sprawnie porusza się w przestrzeni;

 

Cel wychowawczy:

 

  • obdarza uwagą inne dzieci i nauczycielkę,
  • stosuje zwroty grzecznościowe w kontaktach z rówieśnikami i dorosłymi;

 

Metody:

 

  • słowna: instrukcje,
  • czynna: aktywizująca: promyczkowe uszeregowanie, kosz i walizka, zadań stawianych do wykonania,
  • oglądowa: obrazki, ilustracje;

 

Formy:

 

  • zbiorowa,
  • indywidualna,
  • grupowa;

 

Przestrzeń edukacyjna: płyta CD, odtwarzacz CD, ilustracje, koperty, instrumenty, gazety, batuta, ołówki

 

Przygotowanie nauczyciela: Program „Przez zabawę do wiedzy”

 

 

Pełny scenariusz do pobrania poniżej.

 

 

Opracowała: Paulina Olszewska

Pliki do pobrania

Twoje uwagi i pomysły

Tagi