Fantazyjne oblicza - scenariusz zajęć plastycznych w grupie 6-latków

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Fantazyjne oblicza - scenariusz zajęć plastycznych w grupie 6-latków
Oceń
{

Fantazyjne  oblicza.

Technika: Wycinanie ilustracji z czasopism przedstawiające owoce, kwiaty, warzywa i układanie ich na papierze w kształt twarzy

Forma pracy: zespołowa ( 2-3 osoby)

Metody pracy: oglądowa, problemowa, praktyczna

Środki dydaktyczne: reprodukcja obrazu „Wertumnus” namalowanego przez  włoskiego artystę Giuseppe Arcimboldiego dla cesarza Rudolfa Habsburga, plik starych kolorowych czasopism, arkusze papieru, nożyczki, klej,lusterka.

Cel: 
POZNAWCZY - zapoznanie z reprodukcją obrazu Giuseppe Arcimboldiego „Wertumnus”, przypomnienie z jakich części składa się twarz ludzka
KSZTAŁCĄCY - kształcenie umiejętności posługiwania się nożyczkami, rozwijanie wyobrażni, umiejętne dobieranie owoców, kwiatów, warzyw  wyciętych z czasopism i zastępowanie nimi części twarzy wymyślonej  postaci (czu, nosa, uszu, włosów itp.)
WYCHOWAWCZY – umiejętne, ostrożne posługiwanie się nożyczkami, zwrócenie uwagi na wykorzystanie do pracy tylko starych czasopism NIGDY KSIĄŻEK!

PRZEBIEG ZAJĘĆ
1. Zabawa inscenizująca do piosenki „Pokaż proszę…”

Pokaż proszę, gdzie masz oczy,
gdzie masz uszy,
a gdzie nos,
gdzie masz rękę,
gdzie masz nogę,
gdzie na głowie rośnie włos….
   
2. Oglądanie swoich odbić w lusterkach
jak wyglądam gdy jestem smutny(a)?
jak wyglądam gdy jestem wesoły(a)?
jak wyglądam gdy jestem zdziwiony(a)? itp.

3. Czy kiedykolwiek widziałeś twarz zrobioną z roślin? Rozmowa z  dziećmi, podczas której zapoznają się z reprodukcją obrazu włoskiego  artysty Giuseppe Arcimboldiego „Wertumnus”

UWAGA! Można zamiast rozmowy przeprowadzić zabawę „Zwiedzamy  galerię  obrazów”. Wśród oglądanych obrazów znajduje się w/w  reprodukcja  obrazu  Arcimboldiego, krótka informacja dotycząca artysty, dzieci  wymieniają jakimi owocami, warzywami, kwiatami malarz zastąpił oczy, uszy, nos itp. zwrócenie uwagi na prawdziwość wyglądu namalowanych  owoców.

4. Określanie zadania do wykonania dla dzieci: wyszukajcie w starych  czasopismach owoców, roślin, warzyw i wytnijcie je, ułóżcie na  papierze poszczególne części tak, aby powstał portret z roślin,itp.
przyklejcie wycięte części do papieru.

5. Indywidualna praca przy stolikach. Zwrócenie uwagi na zgodną pracę  w zespołach.

6. Analiza i ocena prac: wybieramy najzabawniejszy portret, organizujemy wystawę  prac.

Autor: Beata Mielnik       

Twoje uwagi i pomysły

Tagi