Scenariusz zajęć porannych: „Ruch to zdrowie”

2.8
4 oceny
Cele ogólne:
- Poznawanie własnego ciała
- Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
- Rozwijanie poczucia rytmu
- Współdziałanie w grupie
Cele operacyjne:
Dziecko:
- Potrafi właściwie wskazać części ciała
- Potrafi odpowiednio naśladować ruchy nauczyciela
- Potrafi właściwie reagować na dźwięki instrumentów
- Odczuwa radość płynącą z zabawy.
Przebieg zajęć:
I. Zestaw ćwiczeń gimnastyczno - relaksacyjnych metodą W. Sherborne:
Ćwiczenia prowadzące do poznania własnego ciała i pozwalające zdobyć pewność siebie i poczucie bezpieczeństwa.
- Marsz po obwodzie koła. Dzieci, w zależności od dźwięku instrumentu który usłyszą, maszerują na całych stopach (tamburyno), na palcach (trójkąt), na piętach (kołatka).
- Siad skulny: dzieci kręcą się dookoła osi w jedną i w drugą stronę na pośladkach odpychając się rękami.
- Leżenie na brzuchu: dzieci obracają się dookoła osi w obie strony za pomocą rąk
- Zabawa ze śpiewem: „Głowa – ramiona”. Dzieci pokazują tę część ciała, którą wymieniają w piosence. Z każdym powtórzeniem zwrotki tempo piosenki przyspiesza.
Głowa, ramiona, brzuch i stopy, brzuch i stopy, brzuch i stopy.
Głowa, ramiona, brzuch i stopy, brzuch i stopy, brzuch i stopy.
Oczy, uszy, usta, nos.
II. Zabawy muzyczno-ruchowe:
- Do przodu krok
- Wooge –googe
- Marsz zucha
- Stary niedźwiedź
III . Zabawy w kole:
- Studnia
- Lustro
- Kotek Ciszek
Autor: Monika Szymanek