Scenariusz zajęć reedukacyjnych w oddziale przedszkolnym
Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!

3.0
1 ocena
Temat: „Do przodu prawą rączkę daj”- ćwiczenia kształtujące orientację przestrzenną w oparciu o zabawy ruchowe i ilustracje.
Komentarze (0)
Temat: „Do przodu prawą rączkę daj”- ćwiczenia kształtujące orientację przestrzenną w oparciu o zabawy ruchowe i ilustracje.
Grupa wiekowa: 4 i 5-latki
Cele psychoterapeutyczne:
- Ćwiczenie percepcji słuchowej poprzez rozwijanie mowy i wzbogacanie słownictwa dziecka.
- Rozwijanie analizy i syntezy wzrokowej,
- Rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej i pamięci wzrokowej,
- Ćwiczenie orientacji w schemacie własnego ciała i w przestrzeni,
- Zachęcanie do współdziałania z innym dzieckiem,
- Wyrabianie umiejętności reagowania na polecenia,
Cele lingwistyczne:
- rozumienie i stosowanie w wypowiedziach wyrażeń przyimkowych (zawierających np: na, do, obok…),
- stosowanie w mowie czynnej nowego słownictwa,
- tworzenie rymów do podanych wyrazów – kończenie wiersza- rymowanki
Przewidywane efekty - dziecko:
- Uczy się rymowanki na pamięć,
- Wskazuje prawą i lewą rękę oraz stronę swojego ciała,
- Dopowiada rymujące się słowa,
- Łączy w pary obrazki określając słownie przyjęte przez siebie kryterium,
- Opowiada treść obrazka,
- Rozumie i używa pojęcia określające położenie przedmiotów w przestrzeni:: na, pod, za, obok…,
- Składa obrazek pocięty na części według wzoru lub bez niego,
- Posługuje się sprawnie nożyczkami, wycinając małe i duże koła,
- Przykleja wycięte kółka w wyznaczone miejsca,
Metody:
- Metody czynnościowe (angażujące dziecko w działaniu):
- Metody słowne (rozmowa, opowiadanie, instrukcja słowna).
Formy pracy:
- w parach,
- indywidualna,
- z całą grupą.
Środki dydaktyczne:
- ilustracje, przedmioty do rozkładania, woreczki, pocięty obrazek-puzzle, obrazek –postacie z bajek, obrysy małych i dużych kół, nożyczki, kleje, obrazki: ławka, chmurka, płotek, kot, drzewo.
I OGNIWO – CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNE
1. Powitanie – „Witam Cię” – pląs integracyjny z Pedagogiki Zabawy – ćwiczenie integrujące dzieci
Witam cię i klaszczę w ręce swe –
Cieszymy się, bawimy się -
Wesoło razem jest !
2. Zabawa orientacyjno-porządkowa
Dzieci biegają swobodnie w różnych kierunkach, na sygnał „w prawo” zwracają się w prawą stronę, na sygnał „w lewo” zwracają się w lewa stronę.
II OGNIWO – CZĘŚĆ KOREKCYJNO – USPRAWNIA JĄCA
1. „Sum” – nauka rymowanki – ćwiczenie pamięci słuchowej oraz koordynacji wzrokowo – słuchowo-ruchowej
Płynie duży sum, sum, sum
Wokół słychać szum, szum, szum
Małe rybki – co, co, co?
Uciekają aż na dno.
Zabawa w parach –wypowiadanie rymowanki razem z umówionym sposobem wyklaskiwania
Płynie (każdy klaszcze w swoje dłonie
Duży (klaśniecie w dłonie partnera)
sum, sum, sum (klaśnięcie 3x o swoje kolana)
2. „Zrób tak …” – dziecko wykonuje polecenia według instrukcji n–la – ćwiczenie orientacji w schemacie własnego ciała określanie prawej i lewej strony własnego ciała.
Dzieci stoją w sali w rozsypce, wykonują zadania zgodnie z poleceniem n-la:
- wyciągnij do przodu lewą rękę, prawą rękę,
- tupnij prawą nogą,
- prawą ręką dotknij kolana,
- lewą ręką dotknij prawego ucha,,
- połóż woreczek na prawej nodze,
- połóż woreczek z przodu
- połóż woreczek obok siebie
3. Naklejanie przedmiotów w odpowiednim położeniu
Naklej na obrazku (schemat domku):
- pod oknem ławkę
- z prawej strony drzewo
- z lewej płot na płocie kota
- nad domem chmurkę