Scenariusz zajęć rytmicznych - Uciekaj zimo

Scenariusz zajęć rytmicznych - Uciekaj zimo
5.0
1 ocena
Oceń

Scenariusz zajęć rytmicznych dla dzieci 3-4- letnich

TEMAT:

„Uciekaj zimo”- nauka piosenki, obrazowanie tekstu piosenki ruchem. Poruszanie się w parach.

Cele ogólne:

•    Kształtowanie umiejętności odtwarzania elementów tanecznych przy piosence- poruszanie się w parach;

 

Cele operacyjne:

Dziecko:
•    Uważnie słucha piosenki Uciekaj zimo śpiewanej przez nauczycielkę;
•    Tańczy w parze w rytm melodii;
•    Śpiewa i ilustruje tekst piosenki Uciekaj zimo  ruchem;
•    Aktywnie uczestniczy w zabawie ruchowej;
•    Śpiewa piosenkę Kasza marcowa.

 

Metody:

•    słowne-instrukcja, śpiew piosenek;
•    oglądowe- pokaz;
•    czynne- zadania stawiane dzieciom.


Formy pracy:
z całą grupą, indywidualna.
Środki dydaktyczne: teksty piosenek Uciekaj zimo Agnieszka Galica, Kasza marcowa B. Lewandowska, pianino.

Czas trwania zajęć:

15 minut.

Przebieg zajęć:

1.    Powitanie- pląs integracyjny „Wszyscy są, Witam Was”. Dzieci siedzą w kole i śpiewają ilustrując ruchem tekst:
Wszyscy są , Witam Was, (machanie ręka)
Zaczynamy już czas. (machanie ręką)
Jestem ja, jesteś Ty (wskazywanie na siebie, na dzieci)
Raz, dwa, trzy. (klaskanie w dłonie)

2.     Nauczycielka zwraca się do dzieci:
Mamy za oknem piękną pogodę, to znak, że zbliża się do nas wiosna. Dlatego na dzisiejszych zajęciach będziemy żegnać przemijającą porę roku czyli- zimę. A będziemy ją żegnać przy piosence „Uciekaj zimo”. Posłuchajcie..
3.    Słuchanie pierwszej zwrotki piosenki Uciekaj zimo śpiewanej przez nauczycielkę.

1. Wsiadaj zimo na sanki
i uciekaj już.
Zabierz śnieżne bałwanki,
zabierz wiatr i mróz.

Ref.: Rękawiczki i czapki
pochowamy do szafki.
Na spacerek pójdziemy,
Nie zmarzniemy już.

4.    Dzieci przemieszczają się w dowolnych kierunkach po sali w rytmie melodii do piosenki Uciekaj zimo. Na hasło „pary”  dobierają się w pary i tańczą w rytm melodii.
5.    Ponowny śpiew piosenki. Dzieci stoją w kole. Zgodnie z tekstem piosenki wykonują odpowiednie ruchy:
Rękawiczki i czapki ( uniesione dłonie w górę/położenie dłoni na głowę)
pochowamy do szafki (schowanie dłoni za plecy)
Na spacerek pójdziemy ( wymachiwanie rękoma)
Nie zmarzniemy już (kiwanie palcem w geście zaprzeczenia)

6.    Zabawa ruchowa Topniejące bałwanki. Dzieci rozbiegają się po sali. Na sygnał- klaśnięcie- zatrzymują się, tworząc bałwankową figurę. Gdy nauczyciel zagra na grzechotce- bałwanki topią się i kładą się na brzuchu.
7.    Utrwalenie wybranej przez nauczycielkę piosenki z poprzednich zajęć- Kasza marcowa.

Opracowała:

Dominika Szymańska


Twoje uwagi i pomysły

Tagi