Scenariusz zajęć Szczęśliwe Brzydkie Kaczątko

Scenariusz zajęć Szczęśliwe Brzydkie Kaczątko
5.0
1 ocena
Oceń

Chociaż początkowo historia brzydkiego kaczątka jest bardzo smutna, należy pamiętać, że i jego czeka szczęśliwe zakończenie. 

Bajka ta jest idealnym podłożem do rozmowy z dziećmi na temat emocji. 

Cele ogólne:

 

  • poznanie i rozpoznawanie uczucia radości i zakłopotania.
  • odtwarzanie przeżyć bohatera baśni,
  • dostarczanie radości innym.

 

Cele szczegółowe:

Dziecko:

 

  • odtwarza poznany wcześniej fragment baśni,
  • słucha zakończenia baśni,
  • odtwarza sytuację z tekstu,
  • wypowiada pozytywne informacje zwrotne, na temat kolegów i koleżanek z grupy,
  • poznaje sposoby dostarczania radości innym,
  • wskazuje co jego wprawia w zakłopotanie, a co powoduje u niego radość i szczęście. 

 

Formy pracy:

 

  • indywidualna,
  • zbiorowa.

 

Metody pracy:

 

  • słowne: rozmowa, odpowiadanie na pytania, własne wypowiedzi,
  • techniki dramowe,
  • aktywność ruchowa.

Środki dydaktyczne:

 

  • Obrazki do historyjki obrazkowej, tekst baśni H. Ch. Andersena pt. „Brzydkie kaczątko”, obrazki przedstawiające wstyd i radość, piłka, karty pracy, farby, kartka. 

 

 

Przebieg zajęć

 

 

Jak to było z tym Brzydkim kaczątkiem.

 

  • Przypomnienie poznanego poprzedniego dnia fragmentu baśni H. Ch. Andersena pt. „Brzydkie kaczątko” poprzez uporządkowanie w kolejności chronologicznej obrazków do historyjki obrazkowej o Brzydkim kaczątku. Przypomnienie uczucia smutku oraz wniosków z ostatnich zajęć odnośnie zachowania innych wobec Brzydkiego kaczątka. 

 

Czytanie dalszej części baśni. 

 

  • N. zachęca dzieci po poznanie dalszych przygód Brzydkiego kaczątka. N. czyta zakończenie baśni, kiedy to Brzydkie kaczątko spostrzegło, że jest pięknym łabędziem.

 

Rozmowa na temat zakończenia baśni.

 

  • Dzieci odpowiadają na pytania zadane przez nauczyciela odnoszące się do znanej dzieciom baśni.

 

Co się stało z Brzydkim kaczątkiem?

Jak wyglądało Brzydkie kaczątko? Do kogo było podobne?

Co mówili inni o Brzydkim kaczątku?

 

  • N. pokazuje dzieci ilustracje będące kontynuacją historyjki obrazkowej. Dzieci dokładają w odpowiedniej kolejności przedstawione ilustracje. 

 

Scenki dramowe:

 

  • N. czyta zaprezentowany tekst. Dzieci rozchodzą się po sali i wczuwają się role Brzydkiego kaczątka, zgodnie z czytanym przez N. tekstem.

 

Twoje uwagi i pomysły

Tagi