Scenariusz zajęć w grupie 4-5 latków - W ojczyźnie autora Kubusia Puchatka

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Scenariusz zajęć w grupie 4-5 latków - W ojczyźnie autora Kubusia Puchatka
5.0
1 ocena
Oceń
{

"Europejskie dzieci. W ojczyźnie autora Kubusia Puchatka"

Cele ogólne:
- nabywanie wiadomości o tradycji, kulturze i życiu ludzi w Wielkiej Brytanii,
- kształtowanie umiejętności liczenia w zakresie 7,

Cele operacyjne:
Dziecko:
- wskaże położenie Wielkiej Brytanii na mapie Europy,
- zna barwy flagi Wielkiej Brytanii i ich układ,
- kojarzy Wielką Brytanię z Kubusiem Puchatkiem, Robin Hoodem, królową, Big Benem – najsłynniejszym zegarem na świecie
- wie, że Brytyjczycy piją herbatę,
- poprawnie liczy w zakresie 7.

Formy: zbiorowa, grupowa, indywidualna.

Metody: oglądowa, ćwiczeń praktycznych, pracy z tekstem.

 

Środki dydaktyczne: mapa Europy, flaga Wielkiej Brytani, załączniki, korona

Przebieg zajęć:

1. Nauczycielka  wita w sali dzieci i specjalnego gościa – Kubusia Puchatka (dzieci wita w języku polskim, Kubusia – w języku angielskim). Pyta dzieci, dlaczego tak zrobiła. Gdy padnie poprawna odpowiedź (Kubuś pochodzi z Anglii), wszystkie dzieci witają Kubusia Puchatka po angielski „Hello” lub „Good morning”. Następnie chętne dziecko lub n-lka wskazuje na mapie Europy Wielką Brytanię (zwracamy uwagę , że jest to kraj wyspiarski) i jej flagę.

2. Nauczycielka pokazuje rysunek Robin Hooda odsłaniając go fragmentami. Zadanie dzieci polega na odgadnięciu, kto to jest. Wyjaśnia, że Robin Hood  też pochodzi z Anglii. Zabawa ruchowa doskonaląca umiejętność rzucania do celu – rzucamy woreczkiem do celu.

3. Kubuś prosi dzieci o nazwanie jego przyjaciół (Królik, Maleństwo, Kangurzyca, 
Sowa, Tygrysek, Prosiaczek) – podział nazw na sylaby i określenie pierwszej głoski w wyrazie. Następnie rozdaje dzieciom karty zadaniowe. Zadaniem dziecijest przeliczenie wszystkich bohaterów i zaznaczenie ich liczby za pomocą kropek w wyznaczonym miejscu. (karta pracy nr 1)

4. Kubuś Puchatek ma problem, ponieważ za chwilę ma wizytę na zamku u królowej, a
on jeszcze jest w Polsce. Prosi dzieci, aby mu doradziły, którym środkiem lokomocji dotrze najszybciej w wyznaczone miejsce. Gdy dzieci zaproponują samolot, Kubuś  podziękuje za pomoc i w nagrodę weźmie dzieci ze sobą na wizytę do królowej (przypominamy o manierach).

5. Wizyta na zamku u królowej. N-lka zakłada koronę i pełni rolę królowej. (Przywitanie – chłopcy ukłon, dziewczynki – dygnięcie). Zaproszenie na herbatkę. Każdy w swojej filiżance popija herbatę małymi łykam..

6. Pożegnanie z Królową i Kubusiem. Dalsze samodzielne zwiedzanie kraju z pomocą broszur i przewodnika.

Zajęcia popołudniowe (do wyboru):

1. Rozegranie meczu piłkarskiego Polska – Anglia – podział dzieci na 2 drużyny.
2. Oglądanie fragmentu bajki o Kubusiu Puchatku.
3. Kolorowanki o Kubusiu Puchatku.

mgr Magdalena Czapkiewicz

Twoje uwagi i pomysły

Tagi