Scenariusz zajęć w grupie dzieci 3 letnich- Kolory wokół nas
Scenariusz zajęć w grupie dzieci 3 letnich- Kolory wokół nas
TEMAT: „Kolory wokół nas”- zabawy z kolorami.
GRUPA: 3-latki
CEL OGÓLNY: -Przypomnienie i utrwalenie nazw podstawowych kolorów.
CELE OPERACYJNE (dziecko):
-zna nazwy kolorów,
-potrafi rozwiązywać zagadki,
-określa kolory różnych przedmiotów,
-tańczy w rytm muzyki,
-potrafi kolorować obrazki zgodnie z instrukcją.
METODY:
czynne – zadań stawianych do wykonania
słowne – zagadki
oglądowe – obrazki
FORMY:
-zbiorowa
-indywidualna
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
zagadki, kolorowe koła, kolorowe chmurki, białe obrazki różnych przedmiotów, kolorowe kwiaty i motyle do zabawy ruchowej, płyta z muzyka, obrazki do pracy indywidualnej.
PRZEBIEG:
1.Rozwiązywanie zagadek.
-Liście są takie i trawa też, jaki to kolor już chyba wiesz?
-Marchewka zawsze ten kolor kryje, ale też takie bywają
pomarańcze?
-To będzie bardzo łatwa zagadka, jakiego koloru jest niebo
i morze?
-Tego koloru szukajcie w makach i muchomorze?
-To kolor ciepły i miły, jak promienie słońca i płatki słonecznika.
Po odgadnięciu zagadki przez dzieci nauczyciel prezentuje kółeczko w tym kolorze.
2.Określanie kolorów przedmiotów.
Na tablicy wiszą kolorowe chmurki i sylwety różnych przedmiotów
wycięte z białego kartonu.
Zadaniem dzieci jest zgadnięcie w jakim kolorze jest dany przedmiot i powieszenie go pod odpowiednią chmurką.
3.Zabawa ruchowa „Motyle i kwiaty”.
Na dywanie rozłożone są kolorowe kwiaty. Dzieci dostają opaski
z kolorowymi motylkami, które zakładają na głowę. Gdy gra muzyka dzieci – motyle fruwają na łące między kwiatami, na przerwę dzieci stają na kwiatkach w kolorze ich motyli.
4.Praca indywidualna przy stolikach.
Zadaniem dzieci jest pokolorowanie wiosennego obrazka. Na dole kartek narysowane są kolorowe kredki, które połączone są liniami z danymi obrazkami. Dzieci mają pokolorować obrazki w takich kolorach, jakie wskazują kredki.
5.Wystawa prac dzieci.
Opracowała: Dorota Koroluk