Scenariusz zajęć w przedszkolu: „Dinozaury”

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Scenariusz zajęć w przedszkolu: „Dinozaury”
5.0
1 ocena
Oceń
{

Grupa wiekowa: 3-, 4- i 5-latki

 

Cele ogólne:

 

  • rozbudzanie zainteresowań dzieci i wzbogacenie ich wiadomości z zakresu prehistorii,
  • doskonalenie umiejętności reagowania na zmianę tempa w muzyce,
  • kształtowanie umiejętności społecznych - współdziałania w zabawach i sytuacjach zadaniowych.


Cele szczegółowe:

Dziecko:

 

  • potrafi ruchem i gestem naśladować dinozaury,
  • odszukuje dinozaura z określoną cechą,
  • wskazuje określonego dinozaura na tablicy,
  • zgodnie współdziała z dziećmi podczas zabawy badawczej,
  • ozdabia tekturowego dinozaura plasteliną według własnego pomysłu.


Metody pracy: czynna, zad. do wykonania, słowna, oglądowa

 

Formy pracy: z całą grupą

 

Pomoce dydaktyczne: tekturowe dinozaury, plastelina, ilustracje z dinozaurami, piasek, tace, szkielety dinozaurów z masy solnej, sitka, łopatki, pędzelki, odtwarzacz mp3, pendrive


Przebieg zajęć:

 

1. Przeczytanie Listu od Ostrozęba - wprowadzenie do zajęć.

Witajcie Drogie Dzieci!


Nazywam się Ostroząb i jestem Tyranozaurem Rexem. Należę do rodziny gadów zwanych dinozaurami. Przysyłam do Was list, aby opowiedzieć Wam o czasach, których nikt nie pamięta, kiedy to my dinozaury byliśmy królami naszej planety. Posłuchajcie.
Dawno, dawno temu, kiedy na świecie nie było jeszcze ani ludzi, ani nawet żadnych zwierząt, jakie teraz można obserwować, na ziemi żyły dinozaury.


Wykluwaliśmy się z jaj, tak jak dzisiejsze węże, krokodyle, żółwie czy ptaki. Wszystkie byliśmy gadami.


Czy chcielibyście na pewien czas przenieść się do świata dinozaurów?
Jeśli tak, to mam dla Was zadania, które pomogą Wam zrozumieć co działo się na planecie Ziemi miliony lat temu. Słuchajcie P.Ani i róbcie to o co Was prosi.

Pozdrawiam Was serdecznie dzieciaki
Ostroząb


2. Spacer Dinozaurów – zabawa ruchowo-naśladowcza przy muzyce.

 


Nauczyciel włącza muzykę o zróżnicowanym brzmieniu, która swym tempem i nastrojem będzie sugerowała dzieciom ciężkie, powolne ruchy przy chodzeniu. ,,Dinozaury” mogą głośno tupać, ryczeć i szeroko otwierać paszczę itp.

3. Rozmowa na temat dinozaurów na podstawie ilustracji.

 

Wykonaliście pierwsze zadanie znakomicie! A teraz posłuchajcie Pani:

 

  • czym jest dinozaur? (zwierze prehistoryczne, gad)
  • jakie znacie nazwy dinozaurów? (diplodok, tyranozaur, triceratops, stegozaur)
  • czym żywiły się dinozaury?
  • skąd się brały małe dinozaury?


4. Proszę odszukajcie dinozaura wg. określonej cechy i wskażcie go na tablicy:

 

- 3-4 latki: odszukaj dinozaura np. z długim ogonem, odszukaj zielonego dinozaura, odszukaj największego dinozaura; odszukaj dinozaury stojące na dwóch łapach
- 5 latki: odszukaj największego dinozaura, odszukaj dinozaury, które wyglądają najgroźniej; odszukaj dinozaury z grzebieniem na głowie, z płetwami

5. Paleontologiczne poszukiwania – zabawa badawcza.

 

Zadaniem dzieci jest dokonanie paleontologicznych wykopalisk (szkieletu z masy solnej). Za pomocą sitek, łopatek, pędzelków poszukujaą i oczyszczają swoje znaleziska.

6. Ozdóbcie tekturowe dinozaury plasteliną.

 

Wyklejanie i rozcieranie plasteliny na kartonowych dinozaura wg. własnego pomysłu.

7. Podziękowanie za udział w zajęciach.

 

 

Autor: Anna Wieczorek-Zajkiewicz

Twoje uwagi i pomysły

Tagi