scenariusz zajęć Wiosenna Łąka

scenariusz zajęć Wiosenna Łąka
5.0
1 ocena
Oceń

Kiedy pierwsze ciepłe promienia słońca zaczną wpadać do przedszkolnych sal,  a natura zacznie budzić się do życia, ten scenariusz idealnie przyda się na zajęcia w przedszkolu.

Cele:

  • dziecko utrwala pojęcia: duży i mały
  • dziecko utrwala pojęcie koła
  • dziecko rozpoznaje i nazywa owady zamieszkujące łąkę
  • dziecko słucha poleceń nauczyciela, wykonuje zadanie zgodnie z instrukcją
  • dziecko cierpliwie czeka na swoją kolej,
  • dziecko rozróżnia i zna podstawowe kolory – czerwony, żółty, niebieski
  • dziecko doskonali umiejętności manipulacyjne,
  • dziecko reaguje na umówiony sygnał i przerwę w muzyce

 

Metody:

  • aktywizujące: gra dydaktyczna
  • czynne: zabawy oparte na działalności praktycznej dzieci
  • słowna: rozmowa, objaśnienie, instrukcja
  • oglądowa: pokaz, osobisty przykład nauczyciela

 

 

Środki dydaktyczne:

  • (zdjęcia owadów łąkowych, postaci małych i dużych pszczół, duży i mały ul, wycięte kwiaty w trzech kolorach oraz motyle w takich samych kolorach, cd z piosenką "Motyle", wycięte elementy z papieru, klej)

 

ZAJĘCIA 

 

1. Powitanie z maskotką Żabki

 

  • dzieci wspólnie z pacynką Żabki śpiewają słowa powitanki.

 

"Witam Was, witam was, 

zaczynamy już czas....

Jestem Ja, jesteś Ty, 

raz, dwa, trzy" 

 

2. "Co lata na łące?"

 

  • przypomnienie nazw owadów latających — dzieci wymieniają poznane wcześniej owady, wspierając się ilustracjami.

 

 

3. Zabawa dydaktyczna "Małe i duże pszczółki"

 

  • Nauczyciel rozkłada na podłodze postaci pszczółek o dwóch wielkościach: dużych i małych, zadaniem dziecka jest wylosowanie jednej pszczółki, określenie jej wielkości oraz odłożenie do odpowiedniego ula: małe do małego, duże do dużego.

 

 

4. Zabawa ruchowa "Motyle na łące"

 

  • Nauczyciel rozkłada na podłodze kwiaty w trzech kolorach: czerwone, niebieskie oraz żółte. Dzieci otrzymują motyle w takich samych kolorach co kwiaty. Przy dźwiękach muzyki poruszają się po całej sali, na pauzę odszukują kwiat w kolorze swojego motyla.

 

 

5. Praca plastyczna "Motylek"

 

  • Nauczyciel rozdaje dzieciom elementy potrzebne do wykonania motyla z papieru. Dzieci wykonują zadanie zgodnie z instrukcją nauczyciela.

 

 

6. Podsumowanie zajęć. 

 

  • Dzieci odpowiadają na pytania co podobało im się najbardziej na zajęciach.

Opracowała:

Agata Baran

Twoje uwagi i pomysły