scenariusz zajęć Wiosenna Łąka
5.0
Kiedy pierwsze ciepłe promienia słońca zaczną wpadać do przedszkolnych sal, a natura zacznie budzić się do życia, ten scenariusz idealnie przyda się na zajęcia w przedszkolu.
Cele:
- dziecko utrwala pojęcia: duży i mały
- dziecko utrwala pojęcie koła
- dziecko rozpoznaje i nazywa owady zamieszkujące łąkę
- dziecko słucha poleceń nauczyciela, wykonuje zadanie zgodnie z instrukcją
- dziecko cierpliwie czeka na swoją kolej,
- dziecko rozróżnia i zna podstawowe kolory – czerwony, żółty, niebieski
- dziecko doskonali umiejętności manipulacyjne,
- dziecko reaguje na umówiony sygnał i przerwę w muzyce
Metody:
- aktywizujące: gra dydaktyczna
- czynne: zabawy oparte na działalności praktycznej dzieci
- słowna: rozmowa, objaśnienie, instrukcja
- oglądowa: pokaz, osobisty przykład nauczyciela
Środki dydaktyczne:
- (zdjęcia owadów łąkowych, postaci małych i dużych pszczół, duży i mały ul, wycięte kwiaty w trzech kolorach oraz motyle w takich samych kolorach, cd z piosenką "Motyle", wycięte elementy z papieru, klej)
ZAJĘCIA
1. Powitanie z maskotką Żabki
- dzieci wspólnie z pacynką Żabki śpiewają słowa powitanki.
"Witam Was, witam was,
zaczynamy już czas....
Jestem Ja, jesteś Ty,
raz, dwa, trzy"
2. "Co lata na łące?"
- przypomnienie nazw owadów latających — dzieci wymieniają poznane wcześniej owady, wspierając się ilustracjami.
3. Zabawa dydaktyczna "Małe i duże pszczółki"
- Nauczyciel rozkłada na podłodze postaci pszczółek o dwóch wielkościach: dużych i małych, zadaniem dziecka jest wylosowanie jednej pszczółki, określenie jej wielkości oraz odłożenie do odpowiedniego ula: małe do małego, duże do dużego.
4. Zabawa ruchowa "Motyle na łące"
- Nauczyciel rozkłada na podłodze kwiaty w trzech kolorach: czerwone, niebieskie oraz żółte. Dzieci otrzymują motyle w takich samych kolorach co kwiaty. Przy dźwiękach muzyki poruszają się po całej sali, na pauzę odszukują kwiat w kolorze swojego motyla.
5. Praca plastyczna "Motylek"
- Nauczyciel rozdaje dzieciom elementy potrzebne do wykonania motyla z papieru. Dzieci wykonują zadanie zgodnie z instrukcją nauczyciela.
6. Podsumowanie zajęć.
- Dzieci odpowiadają na pytania co podobało im się najbardziej na zajęciach.
Opracowała:
Agata Baran