Scenariusz zajęć z aktywności przyrodniczej-Bardzo głodna gąsienica

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Scenariusz zajęć z aktywności przyrodniczej-Bardzo głodna gąsienica
4.0
3 oceny
Oceń
{

Scenariusz zajęć z aktywności przyrodniczej-Bardzo głodna gąsienica 

Scenariusz zajęć z aktywności przyrodniczej-Bardzo głodna gąsienica 


Scenariusz zajęć z aktywności przyrodniczej przeprowadzonych dn.08.06.2021r w grupie dzieci 6 letnich. 

 

 

 

Temat: Bardzo głodna gąsienica – zabawy twórcze. 

 

 

 

 

Cele: 

 

 

  • Poznanie cyklu rozwojowego motyla 
  • Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych  
  • Rozwijanie umiejętności analizowania treści 
  • Doskonalenie umiejętności logicznego myślenia 
  • Rozwijanie wyobraźni i spostrzegawczości 
  • Rozwijanie inwencji twórczej 
  • Doskonalenie sprawności manualnych 

 

 

Metody: 

 

 

  • słowne: opowiadanie, rozmowa, objaśnienie 
  • oglądowe: pokaz , obserwacja 
  • praktyczne: metoda  zadań stawianych do wykonania, samodzielnych doświadczeń 

 

 

 

Formy pracy: 

 

 

  • zbiorowa, 
  • indywidualna, 
  • zespołowa 

 

 

 

Środki dydaktyczne: 

 

Książka Erica  Carle „Bardzo głodna gąsienica”, akcesoria do opowiadania(liść z jajem, gąsienica, kokon, motyl),  podpisy, ilustracje motyli, tablica „setki” M. Montessori, kreatywne druciki, kody do zadań, koła i kwadraty papierowe, klocki magnetofon, mata sylabowa „Łowcy wyrazów” , teksty z ciekawostkami, karty pracy, plastelina. 

 

Przebieg zajęć: 

 

1.Dziś wesoło się witamy– powitanie 

 

Dziś wesoło się witamy, wszystkich w koło pozdrawiamy .Z tyłu, z przodu, wokół nas. Już zajęcia zacząć czas. 

 

2.Co kryje się na macie?– wprowadzenie do zajęć .Odczytywanie ukrytych na macie sylabowej sylab. Odczytywanie wyrazu - motyle 

 

3.Bardzo głodna gąsienica -  słuchanie opowiadania nauczyciela na podstawie książki E. Carla połączone z aktywnością matematyczną dzieci. 

 

Poznanie etapów rozwoju motyla. Analizowanie treści tekstu. 

 

Odczytywanie i umieszczanie podpisów: jaja, gąsienica, poczwarka, motyl. 

 

Próby samodzielnego opowiadania wg. przedstawionego schematu. 

 

4.Motyle -prezentacja wybranych motyli występujących w Polsce. Zapoznanie z ich wyglądem i nazwami. 

 

5.Gąsienica- zabawa muzyczno – ruchowa 

 

6. Zabawy twórcze w grupach. (Samodzielne odczytywanie zadań przez dzieci.) 

 

- grupa 1 – układanie wg. kodu cyfrowego klocków na tablicy 100 

 

- grupa 2 - układanie wg. kodu literowego na macie sylabowej 

 

- grupa 3 – układanie motyla z wykorzystaniem drucików kreatywnych 

 

- grupa 4 – odzwierciedlanie motyla – „rusałki” za pomocą klocków (stiksy). 

 

7. Od jajeczka do motyla - ewaluacja  - tworzenie cyklu rozwojowego motyla  z użyciem plasteliny wg. własnej inwencji :lepienie, wyklejanie.(karty pracy). 

 

 

 

 

 

 

 

                                               Opracowanie i realizacja : Agnieszka Wolińska 

 

 

 

 

 

Zał 1. Opowiadanie na podstawie Książka Erica  Carle „Bardzo głodna gąsienica”, 

 

Chciałabym wam dzisiaj opowiedzieć pewną historię. Jej bohaterka schowała się w tym pudełku .Czy poznajecie kto to taki? To gąsienica. 

 

Posłuchajcie zatem 

 

Twoje uwagi i pomysły

Tagi