Scenariusz zajęć z edukacji humanitarnej - Hałabała przyjacielem zwierząt

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Scenariusz zajęć z edukacji humanitarnej - Hałabała przyjacielem zwierząt
1.0
1 ocena
Oceń
{

"Hałabała przyjacielem zwierząt"- poznawanie zwyczajów i praw Grupy Pięciu Swobód Zwierząt.

Obszar aktywności: edukacja humanitarna

Integracja: językowa, społeczna, muzyczna, plastyczna, ruchowa, przyrodnicza, matematyczna.

Cel ogólny: - kształtowanie wrażliwości na potrzeby zwierząt.

CELE OPERACYJNE:
Dziecko:
- zna prawa i potrzeby zwierząt,
- nabywa umiejętności opieki i komunikacji z psem,
- rozumie konieczność opisywania obroży w celu kontaktu z właścicielem,
- maluje pieska.

Metody:
- słowna (opowiadanie, rozmowa),
- oglądowa (obserwacji),
- czynna (zadań stawianych do wykonania, konkurs)
- Ireny Majchrzak.

Formy organizacyjne:
- praca z całą grupą,
- praca indywidualna.

Formy aktywności:
- zabawa tematyczna
- konkurs plastyczny.

Pomoce dla dzieci: maskotki psów przyniesione przez dzieci z domów, smycze, kagańce, paski z brystolu, imiona dzieci, mazaki, kredki, taśma klejąca, klej, nożyczki, klocki.

Pomoce dla nauczyciela: tekst „Grupy Pięciu Swobód Zwierząt”, płyta CD (z płyty Porwanie Dalmatyńczyków oraz płyta Natalii Kukulskiej), magnetofon.

PROPONOWANY PRZEBIEG ZAJĘĆ:

1. Zgromadzenie przedszkolaków w kole wraz z ich pieskami przyniesionymi z domu.

2. Przedstawienie przez dzieci swoich piesków.

3. Śpiewanie piosenki:
- W grupach Jeżyków i Jagódek „Puszek okruszek”
- W grupach Jaskółek i Jarzębinek „Miłe jest życie pieska, co dom rodzinny ma”
- zwrócenie uwagi na psy, które nie mają właścicieli oraz rolę schronisk dla zwierząt,

- zachęcenie do udziału w zbiórce artykułów dla piesków ze schroniska w Katowicach,
- nawiązanie rozmową przystąpienia do kampanii podpisz pieska, 

- przeczytanie i omówienie „Grupy Pięciu Swobód Zwierząt” z wykorzystaniem pacynki krasnala Hałabały.

4. Zaproszenie dzieci do zabawy tematycznej z maskotką - pieskiem:
- W grupach Jeżyków i Jagódek
- podpisywanie pieska przez nauczycielkę,
- stawianie przez dzieci bud dla piesków.
- W grupach Jaskółek i Jarzębinek
- podpisywanie każdego pieska (naklejanie przez dzieci na obrożę własnego  
- imienia, pisanie imienia pieska, wpisywanie numeru, wykonywanie ze sznurka (smyczy), stawianie budy dla psa,
- spacer przedszkolaków ze swoimi pieskami – maskotkami, korytarzami przedszkola.

5. Powrót do sali, odstawienie piesków do zbudowanych bud.

6. Konkurs plastyczny „Namaluję pieska”.

7. Zabawa ruchowa „pieski” z elementami czworakowania.

8. Zorganizowanie wystawki prac w holu.

9. Podziękowanie i wręczenie dyplomów przedszkolakom za udział w konkursie plastycznym.

Autor: mgr Agnieszka Kubiczek

Twoje uwagi i pomysły

Tagi