Scenariusz zajęć z okazji Walentynek
Scenariusz zajęć z okazji Walentynek
Scenariusz zajęć z okazji Walentynek
Grupa: 5, 6-latki
Temat: Walentynki dla chłopczyka i dziewczynki
Cele ogólne :
– kultywowanie tradycji walentynkowej;
– zachęcenie dzieci do okazywania uczuć innym osobom ( kolegom, koleżankom, rodzicom i bliskim)
– integrowanie dzieci poprzez wspólne zabawy
Cele szczegółowe:
– zna tradycje Walentynkowe, oraz wie co to jest Walentynka;
– potrafi rozpoznać swoje uczucia i dostrzega je u innych;
– umie wyrazić swoje uczucia;
– potrafi współpracować z rówieśnikami;
Metody :
- czynna
- słowna
- oglądowa
Formy pracy :
- indywidualna
- w małych grupach
- zbiorowa,
Środki dydaktyczne :
serduszka walentynkowe do dekoracji sali, patyczki od szaszłyków, taśma klejąca, szablony serc, czerwona wycinanka, zagadki bajkowe, płyta CD z dziecięcym repertuarem, odtwarzacz CD, nożyczki, klej, balony.
Przebieg zajęć:
1.Powitanie piosenką ,, Dzień dobry dzieci...”. wg M. Kluzy
Nauczyciel zaprasza piosenką wszystkie dzieci do wspólnej zabawy. Dzieci śpiewają piosenkę i naśladują ruchy nauczyciela.
2. Wysłuchanie wiersza ,,Walentynki”.
W dniu świętego Walentego
nic nie może dziać się złego,
nikt nie może się dziś złościć,
bo dziś nadszedł dzień miłości...
Mamy dzisiaj Walentynki
święto chłopca i dziewczynki.
Takich co to się kochaj
no i sobie też ufają.
Nawet słoniki porcelanowe
kotki, żyrafy całe pluszowe,
dziś wysyłają swe Walentynki...
Ja wrzucam moją do Twojej skrzynki
śląc w niej całusy takie gorące,
jakby wyssało je całe słońce !
Złap je i spróbuj domyślić się,
kto tak szalenie pokochał Cię ?
3. Rozmowa na temat walentynek.
Nauczyciel rozkłada ilustracje na dywanie, opowiadając zapoznaje dzieci z historią i tradycją święta zakochanych, skąd się wzięło święto, co oznacza, dla kogo jest to święto, komu okazuje się miłość i w jaki sposób, kto jest patronem zakochanych.
5. Zabawa spostrzegawcza „Dobierz w pary”
Na dywanie nauczycielka rozkłada połówki serc. Serca są różnej wielkości, szerokości, różnego koloru. Zadaniem dzieci jest dopasować serca tak, żeby pasowały do siebie.
4. Zabawa ruchowa z wykorzystaniem serca przy piosence ,, Mam serduszko” (na melodię piosenki ,,Mam chusteczkę”).