Scenariusz zajęć: „Polska to taka kraina, która się w sercu zaczyna...”

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Scenariusz zajęć: „Polska to taka kraina, która się w sercu zaczyna...”
5.0
2 oceny
Oceń
{

MAŁY PATRIOTA  - ZNA  SYMBOLE NARODOWE

 

 

Przebieg zajęć:

 

1. Rozpoczęcie zajęć wierszem „Ojczyzna” W. Domeradzki:

 

Wszystko dookoła:
Szkoła, przedszkole,
Fabryczne dymy,
Żelazna kolej,
Kwiaty przy oknie,
Klon koło bramy,
Słoneczny uśmiech
Kochanej mamy
I las, co cieniem
Dzieci zaprasza
- wszystko to - Polska
Ojczyzna nasza.

 

2. Obejrzenie mapy geograficznej Polski. Odnajdywanie najbardziej charakterystycznych miejsc - Warszawa, Kraków, Zakopane, Morze Bałtyckie, Tatry, Wisła i granic Polski.

3. Wspólny taniec (pociąg) przy piosence Polskie symbole narodowe (Youtube).

 

Śpiewanie refrenu:

Jesteśmy Polką i Polakiem
dziewczynką fajną i chłopakiem,
kochamy Polskę z całych sił,
chcemy byś również kochał i Ty, i Ty.


4. Nauka rymowanki (fragment utworu R.Przymus „Polska”).

„Polska to taka kraina, która się w sercu zaczyna”.

5. Obejrzenie filmu - Polskie symbole narodowe. (Youtube).

6. FLAGA:

 

- oglądanie flagi;
- recytacja wiersza „Barwy ojczyste” Cz. Janczarski:

 

Powiewa flaga
gdy wiatr się zerwie.
A na tej fladze
biel jest i czerwień.
Czerwień – to miłość,
biel – serce czyste...
Piękne są nasze
barwy ojczyste. 

 

- odnajdywanie flagi Polski wśród innych flag;

7. HYMN:

 

- słuchanie hymnu Polski poprzedzone wyjaśnieniem: czym jest hymn, kiedy jest śpiewany i jak należy się zachować słuchając lub śpiewając hymn. Dzieci słuchają hymnu w postawie „na baczność”, z zachowaniem należytej powagi;
- rozpoznawanie hymnu wśród innych utworów;

8. GODŁO:

 

- oglądanie, opisywanie godła;
- wysłuchanie wiersza „Znak” M. Łuszczuk:

 

Czy ty wiesz, jaki to znak:
W czerwonym polu
biały ptak?
- Wiem -
odpowiada Jędrek mały –
to jest znak Polski:
Orzeł Biały.   
                             

9. Praca indywidualna:

 

- 5-latki - Puzzle - Mapa Polski
- 4-latki - kolorowanka godło
- 3-latki -  kolorowanka flaga            

10. Wspólny taniec (pociąg) przy piosence Polskie symbole narodowe
(Youtube).

 

Śpiewanie refrenu: (dzieci, które jako pierwsze wykonały pracę indywidualną).

Jesteśmy Polką i Polakiem
dziewczynką fajną i chłopakiem,
kochamy Polskę z całych sił,
chcemy byś również kochał i Ty, i Ty.


11. Wspólna recytacja wiersza W. Bełzy „Katechizm polskiego dziecka”:

 

Kto ty jesteś? Polak mały!
Jaki znak twój? Orzeł biały!
Gdzie ty mieszkasz? Między swemi!
W jakim kraju? W polskiej ziemi!
Czym ta ziemia? Mą Ojczyzną!
Czym zdobyta? Krwią i blizną!
Czy ją kochasz? Kocham szczerze!
A w co wierzysz? W Polskę wierzę!

 

(nauczyciel zadaje pytania- dzieci odpowiadają).

12. Zabawa „Prawda, fałsz” - ocenianie wypowiedzi nauczyciela.

- Stolicą Polski jest Warszawa.
- Flaga Polski jest czerwono - biało - czerwona.
- Podczas słuchania hymnu stoimy na baczność z zachowaniem należytej powagi.
- Godłem Polski jest biały łabędź na czerwonym tle.
- Państwo w którym mieszkamy nazywa się Polska.
- Największa rzeka w Polsce to Wisła.
- Mieszkamy w Polsce, więc posługujemy się językiem angielskim.

13. Powtórzenie rymowanki i piosenki.

Przysłowie: „Kto Polskę miłuje gorąco i szczerze, ten czasu nie traci, do pracy się bierze”.

 

 

Autor: Agata Szczepaniak - Masłowska

Twoje uwagi i pomysły

Tagi