Scenariusz zajęć: Wycieczka po Europie

Scenariusz zajęć: Wycieczka po Europie
3.5
2 oceny
Oceń

Scenariusz zajeć utrwalających wiedzę na temat krajów Unii Europejskiej. Zajęcia można poprowadzić w grupie 5-latków

Temat dnia:

Wycieczka po Europie w poszukiwaniu krajów Unii Europejskiej

 

Grupa:

5 – latki,

 

Cele:

 

Cele ogólne:
Utrwalenie wiedzy na temat krajów w Unii Europejskiej


Cele szczegółowe:


•    zapoznaje się z mapą Europy
•    poznaje krótką historię znaczenia Unii Europejskiej, dni obchodów
w Polsce,
•    poznaje i nazywa kraje Europy, w tym kraje Unii Europejskiej
•    kierunki świata
•    śpiewa piosenki
•    aktywnie uczestniczy w zajęciach i zabawie ruchowej
•    pokazuje szacunek do flagi i hymnu UE
•    wykonuje prace plastyczną, odwzorowuje flagę na kartce papieru

 

Formy pracy:

grupowe, indywidualne

 

Metody pracy:

słowne, praktycznego działania, poglądowa

 

Pomoce:

torba podróżnika, własnoręcznie wykonana mapa Europy, własnoręcznie wykonane flagi krajów przynależących do Unii Europejskiej, w tym Ukraina zgłoszona do UE, mała i duża flaga Unii Europejskiej z materiału, maskotka misia, lunety z przyklejonymi gwiazdkami, piosenki z płyty M. Kluzy „Do Europy dziś wyruszamy” oraz „Gwiazdy chcą tańczyć”, hymn „Oda do Radości”, granatowy papier, wycięte „gwiazdki”, kleje, ołówki, patyczki, dekoracje na tablicy dot. Polski i Unii Europejskiej.

Tok metodycznego postępowania:

1)    Rozmowa z dziećmi nt. krótkiej historii znaczenia Unii Europejskiej, dni obchodów wejścia UE do Polski. Pokazanie małej flagi Unii Europejskiej.
Zaproszenie na „Wycieczkę po Europie w poszukiwaniu krajów Unii Europejskiej” wspólnie z maskotką misia.
Przypomnienie zasad bezpieczeństwa panujących w grupie.
2)     Zabawa ruchowa przy piosence M. Kluzy „Do Europy dziś wyruszamy” z lunetami.
3)    „Mapa Unii Europejski” – wspólne obejrzenie mapy, przypomnienie kierunków świata, przeczytanie krajów Europy.
„Torba Podróżnika” – losowanie przez dzieci kolejno flagi, nazywanie, określenie wyglądu i kolorów, wspólne dzielenie na sylaby nazw, odnalezienie nazwy flagi i ułożenie jej na mapie.
4)    Zabawa ruchowa przy piosence M. Kluzy „Gwiazdy chcą tańczyć”.
5)    Kontynuowanie układania i nazywania flag na mapie Unii Europejski.
6)    Wysłuchanie hymnu „Oda do Radości” z trzymanie dużej flagi Unii Europejski, przypomnienie zachowania szacunku do flagi i hymnu UE.
7)    Przygotowanie dzieci do pracy plastycznej „Flaga Unii Europejskiej”, wykonanie flagi poprzez przyklejenie „gwiazdek”, odwzorowanie na kartce papieru. Samodzielne podpisanie flagi imieniem przez dzieci. Dołączenie do flag patyczków tak, aby dzieci mogły je zabrać do domu.
8)    Podsumowanie zajęć - podziękowanie dzieciom za wspólne zajęcia, rozmowa co im się najbardziej podobało.

 

Opracowała:

Agnieszka Pietruszko

Twoje uwagi i pomysły

Tagi