Scenariusz zajęć: zestaw ćwiczeń gimnastycznych dla dzieci 5-6 letnich

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Scenariusz zajęć: zestaw ćwiczeń gimnastycznych dla dzieci 5-6 letnich
1.0
1 ocena
Oceń
{

Rodzaj zajęć: zajęcia ruchowe

Czas trwania zajęć: 20-30 minut

Grupa: „Groszki” (5-latki)

 

Temat: Zestaw ćwiczeń gimnastycznych dla dzieci 5-6 letnich                                                                   .

 

1. Cele wynikające z podstawy programowej wychowania przedszkolnego (wymagania ogólne):

 

- wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci.

2. Treści kształcenia i wychowania wynikające z programów wychowania przedszkolnego (w tym własne):

 

a) Program Wychowawczy Samorządowego Przedszkola w Łącku:
     - dbanie o higienę, zdrowe odżywianie, sprawność fizyczną,
     - poznawanie zasad bezpieczeństwa.

b) Program Wychowania Przedszkolnego „Nasze przedszkole”- wyd. MAC-Edukacja:
     - aktywność fizyczna.

c) Program „Żyj zdrowo”:
     - wyrabianie samodzielności,
     - wyrabianie zamiłowania do wycieczek i sportu, jako źródła zdrowia i radości.

d) Program „Badacze i odkrywcy”:
- stymulowanie aktywności poznawczej.

3. Cele szczegółowe (operacyjne):

- jest sprawne ruchowo,
- samodzielnie zakłada strój do ćwiczeń,
- dba o bezpieczeństwo własne i innych.

- uświadamianie sobie własnych możliwości psychofizycznych,
- dziecko starannie i prawidłowo wykonuje zalecane ćwiczenia.

 

4. Metody:
    - słowna,
    - czynna,
    - oglądowa.

5. Formy:
    - praca z grupą
    - indywidualnie.

6. Pomoce dydaktyczne: gazety, kosz do celowania, materac, tunel, pachołki, nagranie do ćwiczeń, tamburino.

 

Przebieg zajęć:

 

1. Marsz po obwodzie koła w rytm tamburyna z gazetą w ręce, w momencie przestania grania przez n-lkę, dzieci stają na baczność z gazetą na głowie, na jednej nodze, z gazetą  między  kolanami.

2.,,Czytanie gazety” - siad skrzyżny w kręgu, skręty głowy w lewo, w prawo. Przesuwanie gazety położonej na parkiecie stopą do kolegi. (powtórzenie kilka razy).

3. Kwiaty kwitną i więdną  na łące - dzieci w pozycji kucznej, głowy schowane, powoli podnoszą się, rozprostowują ręce, nogi, tułów i wyciągają ramiona w górę i wracają do pozycji kucznej.

4. „Motyle i bączki ”- dziewczynki (motyle) poruszają się na dźwięk tamburyna, na przerwę w muzyce, sfruwają na kwiatki - gazetę, chłopcy (bączki )poruszają się na dźwięk kołatki, na przerwę w muzyce sfruwają do swoich domków.

5. „Piłeczki” - zgniecenie gazety w kulkę, wesoło podrzucanie jej prawą ręka, lewą ręką, oburącz, przerzucanie z ręki do ręki.

6. „Tocz się tocz piłeczko” - dzieci siedzą w siadzie klęcznym i próbują przesuwać  kulkę do przodu przez  dmuchanie na nią.

7. „Raki ” - czworakowanie z gazetą na brzuchu.

 

8. „Spacer najedzonych przedszkolaków” - dzieci wkładają gazetę pod koszulki, bo się bardzo najadły i powoli spacerują w rytm muzyki.

 

9. „Stonoga” - dzieci stoją jeden za drugim, kulki gazetowe nadal pod koszulkami, podczas zabawy dzieci starają się nie zgubić kulki.

 

10. „Rzuć  do celu” - wrzucanie kulek z gazet do kosza.

 

11. Zaśpiewanie piosenki pt. „Czy chudy, czy gruby”.

Przebieg zajęć:

I. Część wstępna:

1. Marsz po obwodzie koła, rozgrzewka przy muzyce, przygotowanie do zajęć.

 

Twoje uwagi i pomysły

Tagi