Scenariusz zajęcia koleżeńskiego - Co pływa,a co tonie?
Scenariusz zajęcia koleżeńskiego - Co pływa,a co tonie?
Scenariusz zajęcia koleżeńskiego „Co pływa,a co tonie?”
- zabawy badawcze z wykorzystaniem wody.
Cele ogólne:
-przybliżenie dzieciom zagadnienia obiegu wody w przyrodzie
- zapamiętanie nazw zbiorników wodnych (morze, staw)
- rozwijanie ciekawości i kreatywności dzieci poprzez samodzielne eksperymentowanie, doświadczanie
Cele operacyjne: dzieci powinny:
- opowiedzieć o wędrówce kropelki wody
- samodzielnie wykonywać doświadczenie
- podejmować próby stawiania pytań i wniosków dotyczących doświadczenia (np. dlaczego kamień tonie? , dlaczego piórko pływa?)
Metody:
- słowna ; rozmowa, wyjaśnienia
- oglądowa; pokaz, doświadczenie
- poszukująca; samodzielne doświadczenia
- praktycznego działania
Formy:
- praca z całą grupą
-praca w zespołach
-praca indywidualna
Przebieg:
Powitanie piosenką „Wesołe powitanie”
Zagadka:
Jest w morzu, jest w rzece
w jeziorze i w stawie.
Jest także w herbacie, w zupie albo w kawie.
Służy do picia, Służy do mycia.
Bez niej na Ziemi
nie byłoby życia.
Z kranu, kap, kap, kap,
w kałuży chlup, chlup, chlup,
w wannie chlap, chlap, chlap,
w parapet puk, puk, puk.
Zagadki słuchowe o wodzie. ( Padający deszcz, szum morza itp.)
Zabawa „Pada deszcz” – wydobywanie dźwięku deszczu z kartek papieru.
Opowiadanie o wędrówce kropelki wody.
Słuchanie opowiadania H. Bechlerowej „Przygoda kropelki wody” (zmodyfikowana wersja)