Scenariusz zajęcia w grupie dzieci 5, 6-letnich

Scenariusz zajęcia w grupie dzieci 5, 6-letnich
Scenariusz zajęcia w grupie dzieci 5-, 6-letnich
Data : 26.05.2021r.
Grupa: 5-, 6-latki
Prowadząca: Iwona Błach
Temat: Na majowej łące – zabawy integracyjne z wykorzystaniem SI gumy.
Obszary z podstawy programowej:
I . 5 – Uczestniczy w zabawach ruchowych, w tym rytmicznych, muzycznych, naśladowczych, z przyborami lub bez nich; wykonuje różne formy ruchu;
I .7 - Wykonuje czynności, takie jak: sprzątanie, pakowanie, trzymanie przedmiotów jedną ręką i oburącz, małych przedmiotów z wykorzystaniem odpowiednio ukształtowanych chwytów dłoni, używa chwytu pisarskiego podczas rysowania, kreślenia i pierwszych prób pisania;
II .8 - Zauważa, że nie wszystkie przeżywane emocje i uczucia mogą być podstawą do podejmowania natychmiastowego działania, panuje nad nieprzyjemną emocją, np. podczas czekania na własną kolej w zabawie lub innej sytuacji;
III. 7,8 - Respektuje prawa i obowiązki swoje oraz innych osób, zwracając uwagę na ich indywidualne potrzeby; obdarza uwagą inne dzieci i osoby dorosłe;
IV.2 - Wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą języka mówionego, posługuje się językiem polskim w mowie zrozumiałej dla dzieci i osób dorosłych, mówi płynnie, wyraźnie;
IV. 4 - Rozpoznaje litery, którymi jest zainteresowane na skutek zabawy i spontanicznych odkryć, odczytuje krótkie wyrazy utworzone z poznanych liter w formie napisów drukowanych;
IV.5 – Rozwiązuje zagadki;
IV.7 – Słucha muzyki, śpiewa piosenki, porusza się przy muzyce i do muzyki, dostrzega zmiany charakteru muzyki, np. dynamiki, tempa i wysokości dźwięku oraz wyraża ją ruchem,
IV.15 - Przelicza elementy zbiorów w czasie zabawy, prac porządkowych, ćwiczeń i wykonywania innych czynności, posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi;
Cele ogólne:
- Rozwijanie koordynacji wzrokowo – słuchowo – ruchowej
- Rozwijanie umiejętności wypowiadania się poprzez muzykę, taniec, śpiew oraz sztuki plastyczne
- Kształcenie spostrzegawczości i uwagi,
- Kształtowanie odporności emocjonalnej dzieci i zdolności do wysiłku intelektualnego.
- Zintegrowanie grupy.
Cele operacyjne:
- Potrafi rytmicznie kreślić kredkami świecowymi lub pędzlem pionowe linie do utworu muzycznego;
- Określa w muzyce jej tempo i nastrój;
- Uczestniczy w zabawie integracyjnej;
- Rozwiązuje zagadki quizu przyrodniczego;
- Wypowiada się na temat roślin i zwierząt łąkowych;
- Odczytuje nazwy roślin i zwierząt;
- Potrafią wyrażać swoje uczucia za pomocą swego ciała, ruchu, śpiewu czy mimiki twarzy;
- Chętnie tańczy, wykonują prace plastyczną;
- Przełamuje nieśmiałość podczas udziału w zajęciach.
Metody pracy:
- podająca,
- praktyczna działalność dziecka,
- aktywizująca,
- zabawowa
- Elementy metody SI
- Element aktywnego słuchania muzyki według Batti Strauss
- Elementy metody W. Sherborne
- Elementy muzykoterapii
Formy pracy:
- zbiorowa,
- indywidualna.
Środki dydaktyczne:
piosenka pt.”Wiosenny spacer z mamą”,
quiz przyrodniczy w formie prezentacji multimedialnej,
nagranie „Dla Zuzi” Marek i Wacek, „Walc Kwiatów” P. Czajkowskiego,
SI guma, kredki świecowe, pastele, farby, pędzle, stemple z ziemniaka, nożyczki, klej, patyczki do uszu, gumki
Przebieg zajęcia: