Skarby jesieni - scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 3 latków

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Skarby jesieni - scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 3 latków
3.8
4 oceny
Oceń
{

TEMAT:

  • „Skarby jesieni” – zabawa dydaktyczna. Manipulowanie materiałem przyrodniczym



CELE OGÓLNE:

  • rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej
  • doskonalenie przeliczania w dostępnym zakresie
  • zachęcanie do czekania na swoją kolej
  • wdrażanie do utrzymania porządku w miejscu pracy


CELE SZCZEGÓŁOWE:

  • dziecko klasyfikuje według kształtu
  • dziecko rozpoznaje przez dotyk i nazywa kasztan, orzech i szyszkę
  • dziecko przykleja koła na linii
  • dziecko reaguje na sygnał nauczyciela

 
METODY:

  • pokaz
  • pogadanka
  • praktyczne działanie –  przeliczanie,klejenie
  • zabawa dydaktyczna
  • zabawy improwizujące treść piosenki


FORMY PRACY:

  • indywidualna
  • zbiorowa


POMOCE DYDAKTYCZNE:

  • ilustracja „Pani Jesień”
  • nagrania: „Jesienna śpiewanka”
  • szyszki, orzechy i kasztany
  • szarfy
  • małe obręcze
  • paski papieru, papierowe koła
  • klej

 

PRZEBIEG


1. Powitanie – Piosenka „Witaj...”.

2. Krótkie wprowadzenie w temat zajęcia, przypomnienie treści z zajęcia poprzedniego.

3. Zabawa dydaktyczna „Co to jest?” – rozpoznawanie przez chętne dzieci „skarbów jesieni” (kasztan, orzech, szyszka) przez dotyk.

4. Zabawa przy piosence „Jesienna śpiewanka” – improwizacja ruchowa treści piosenki.

5. „Tworzymy zbiory” – zabawa dydaktyczna w tworzeniu zbiorów. Nauczyciel prezentuje 3 obręcze, przelicza je, nazywa kolory. Następnie rozdaje dzieciom po jednym „skarbie”, dzieci po kolei wkładają swój przedmiot do odpowiedniej obręczy. Powstaje zbiór szyszek, orzechów i kasztanów.

6. Zabawa ruchowa „Toczymy kasztanki” – dzieci otrzymują po jednym kasztanie. Kiedy słychać muzykę dzieci toczą kasztan, na przerwę podnoszą go do góry, jak najwyżej.

7. „Nawlekamy korale” – dzieci siadają na dywanie ze swoim kasztanem. Nauczyciel układa na środku szarfy imitujące nić i rozpoczyna układanie korali. Dzieci kontynuują układanie czekając na swoja kolej.

8. „Korale dla mamy” – praca plastyczna. Dzieci przyklejają papierowe koła do przygotowanych pasków.

9. Zakończenie. Ocena (pozytywna) wykonanych prac.

Autor: Jolanta Oleksiak

Twoje uwagi i pomysły

Tagi