Sposoby na użycie flashcards

Sposoby na użycie flashcards

Owoce (Fruits)

 

apple, pear, banana, grape, strawberry, plum, lemon, pineapple, orange, cherry

 

  • Miganie obrazka - pokazujemy dzieciom szybko flashcards i chowamy. Zadaniem dzieci jest odgadnięcie, co widziały na obrazku.
  • Magic envelope - nauczyciel rozkłada koperty na dywanie, w których znajdują się karty obrazkowe z owocami. Prosi wybrane osoby o podejście i wylosowanie jednej koperty. „Marta, take an envelope, open it and look inside. What’s this?” Kiedy wszystkie koperty są otwarte nauczyciel prezentuje słownictwo: apple, pear, banana, grape, strawberry, plum, lemon, pineapple, orange, cherry (ćwiczenie na zaprezentowanie słownictwa).
  • Lip Reading - dzieci siedzą w kółeczku. Nauczyciel szeptem wymawia słówko. Dzieci z ruchu warg próbują odczytać słowo i wybrać odpowiedni flashcard.
  • Which one is missing? - dzieci próbują zapamiętać ilustracje. Nauczyciel mówi: close your eyes. W tym czasie chowa jedną ilustracje. Dzieci próbują odgadnąć, czego brakuje.
  • What has changed place? - dzieci starają się zapamiętać kolejność flashcards. Zamykają oczy, a nauczyciel zmienia miejsca kart. Dzieci próbują odgadnąć, jakie karty zmieniły miejsca.
  • Karta z dziurką - na flashcard nakładamy kartę z dziurką o średnicy około 5 cm. Zadaniem dzieci poprzez mały fragment jest odgadnięcie, co kryje się pod kartą.
  • Budowanie wieży - Pokazujemy dzieciom flashcard. Jeśli prawidłowo nazwą obrazek układamy wieżę: karta – kubek – karta – kubek.
  • Bring me... - Rozkładamy flashcard na dywanie na całej sali. Następnie wybieramy po kolei dziecko mówiąc „Bring me a/an...”.
  • Pociąg - ustawiamy się w pociąg. Rozkładamy flashcards na dywanie. Włączamy muzykę. Gdy muzyka przestanie grać, nauczyciel wypowiada słowa a zadaniem dzieci jest dotarcie do odpowiedniej karty (stacji z obrazkiem).
  • Pudełeczko - przygotowujemy pudełeczko z dziurką. Dzieci siedzą w kole. Włączamy muzykę. Dzieci podają sobie pudełeczko. Gdy muzyka przestanie grać osoba, która ma pudełeczko losuje jakąś flashcards i odgaduje co ona przedstawia.
  • Głuchy telefon - dzielimy dzieci na 2 drużyny. Pierwszej osobie z każdej drużyny mówimy na ucho słowo, zadaniem ostatniego dziecka jest wypowiedzenie na głos słowa i wybranie odpowiedniego flashcard.
  • Magic eye – rozkładamy flashcards na dywanie. Nazywamy wszystkie rzeczy po kolei. Następnie odwracamy do dołu jedną kartę i ponownie nazywamy wszystkie karty razem z tą zasłoniętą. Potem znowu odwracamy drugą kartę i znowu nazywamy wszystkie karty razem z dwoma odwróconymi. Potem odwracamy trzecią, czwartą, itd. Dzieci cieszą sie, że potrafią nazwać wszystkie nawet tego nie widząc.
  • Memory game - przygotowujemy dwa takie same komplety flashcards. Rozkładamy flashcards ilustracjami do dołu. Zadaniem dzieci jest znalezienie par, wypowiadając pytanie, np. „An apple, an apple, where are you?”. Osoba, która zbierze najwięcej par, wygrywa.

 

 

Autor: Krystyna Madera

Filmy

Podobne artykuły

Skomentuj

Bądź pierwszym, który skomentuje ten wpis!

Tagi