Spotkanie z Ekoludkiem-wielkie sprzątanie - scenariusz zajęć dla 5 latków

Spotkanie z Ekoludkiem-wielkie sprzątanie - scenariusz zajęć dla 5 latków
Oceń

Temat tygodnia: „Dbamy o naszą planetę”

Temat dnia: „Spotkanie z Ekoludkiem-wielkie sprzątanie”

Data: 26.04.2017r.

Grupa wiekowa: 5- latki

 

Cele główne :

 

  • kształtowanie pozytywnej postawy wobec przyrody oraz rozwijanie nawyków prawidłowego postępowania w środowisku przyrodniczym,
  • kształtowanie wrażliwości dziecka na otaczające go środowisko,
  • poznanie możliwości walki z zanieczyszczaniem środowiska,
  • rozwijanie wyobraźni muzyczno-ruchowej.

 

Cele szczegółowe:

 

Dziecko:

 

 

  • umiejętnie segreguje odpady i umieszcza je w odpowiednim pojemniku (szkło, papier, plastik),
  • zna kolory pojemników do segregacji,
  • rozumie, jak szkodliwa może być działalność człowieka,
  • wie, w jaki sposób należy dbać o przyrodę,
  • śpiewa trzy zwrotki piosenki pt. „Wielkie sprzątanie”,
  • odczytuje napisy: „papier, plastik, szkło” oraz dzieli je na sylaby,
  • rozróżnia dobre i złe zachowania ludzi wobec przyrody,
  • przelicza elementy w zbiorach,
  • uczestniczy w zabawach ruchowych z użyciem rekwizytów,
  • potrafi łączyć ruch z muzyką,
  • współpracuje w grupie.

 

Metody:

 

  • słowna,
  • czynna,
  • oglądowa.
  • Formy pracy:
  • indywidualna,
  • zbiorowa.

 

 

 

Środki dydaktyczne: różnorodne odpady, kolorowe pojemniki do segregacji śmieci (niebieski z napisem papier, żółte z napisem plastik i zielony z napisem szkło), grzechotki wykonane z plastikowych butelek, woreczki na śmieci, kolorowe nakrętki, medale – „Przyjaciele Przyrody”, magnetofon, płyty CD , Ekoludek, puzzle rysunkowe, kartki z wyciętymi koszami na śmieci, klej i nożyczki.

 

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

 

I Przywitanie:

 

  • Dzieci witają się z gośćmi znaną im piosenką „Hej witam was!”

 

II Rozpoczęcie zajęć:

 

  • Wprowadzenie dzieci w tematykę zajęć. 

 

Nauczyciel przedstawia dzieciom małego Ekoludka który zaciekawia ich tematem. Opowiada skąd i dlaczego przybył do przedszkola.

 

Witajcie dzieci! Nazywam się Ekoludek jestem przyjacielem przyrody i mieszkam w wielkim, zielonym lesie razem z zwierzętami. Dbam o swój leśny dom każdego dnia, jestem strażnikiem czystości! Czasem jest mi smutno gdyż dzieci które chodzą do lasu na spacery zostawiają dużo różnych śmieci i wtedy nasz dom zamienia się w wypisko śmieci. Dzisiaj do waszego przedszkola zabrałem żabkę, która na swych plecach przyniosła do Was koperty z różnymi zadaniami. Jeżeli rozwiążecie wszystkie zadania poprawnie to czeka na was wielka nagroda! To co? Gotowi do działania?

 

III Zajęcia główne:

 

- „Segregowanie śmieci”- zabawa dydaktyczna. Rozwijanie logicznego myślenia; dokonanie klasyfikacji według podanej cechy. Nauczyciel przygotowuje trzy pudełka w trzech kolorach: niebieski z napisem papier, żółte – plastik, zielone- szkło. Prosi dzieci aby podzieliły na sylaby nazwy koszy. Następnie rozsypuje na dywanie różne przedmioty- śmieci (butelki szklane, papierki, pudełka po jogurtach). Dzieci kolejno mają je posegregować. Nauczyciel po zabawie zadaje pytania dzieciom: Dlaczego kosze mają różne kolory?; Co to znaczy segregacja?; Dlaczego należy segregować śmieci? Dzieci dzielą nazwy koszów na sylaby.

 

- „Policz nakrętki” – zabawa matematyczna. Dzieci siedzą w kole przed sobą mają rozsypane nakrętki w różnych kolorach. Wybrane dzieci klasyfikują nakrętki według koloru, przeliczają je oraz przyporządkowują im poszczególne cyfry.

 

Twoje uwagi i pomysły

Tagi