Spotkanie z rodzicami: „Jesienne zabawy” - zajęcia otwarte

4.0
4 oceny
Cele ogólne:
- integracja rodziny i przedszkola w działaniach na rzecz dzieci;
- rozwijanie i wzmacnianie więzi emocjonalnej dziecka z matką i ojcem kształtowanie więzi międzypokoleniowej;
- lepsze poznanie swojego dziecka;
- stwarzanie rodzicom możliwości poznania przyjaciół swego dziecka i ich rodzin;
- doskonalenie okazji do nawiązania bliższych znajomości z rodzicami, jak również skonkretyzowania wyobrażeń rodziców o środowisku , w którym przebywają ich dzieci;
- integracja grupy;
- wzbogacanie rodziców o nowe doświadczenia obcowania ze swoim dzieckiem, spędzania z nim wolnego czasu;
- rozwijanie wiary we własne siły i możliwości;
- tworzenie klimatu bliskości, miłości i akceptacji;
Cele operacyjne:
Dziecko:
- współdziała z rówieśnikami i rodzicami;
- bierze aktywny udział w zabawach integracyjnych;
- zdobywa wiadomości przyrodnicze;
Rodzic:
- poznaje środowisko przedszkolne dziecka;
- współdziała z pozostałymi rodzicami;
- poszerza wiedzę na temat potrzeb i możliwości własnego dziecka;
- poznaje nowe sposoby spędzania wolnego czasu z dzieckiem;
Metody:
- czynn,
- oglądowe,
- słowne;
Formy:
- indywidualna,
- grupowa;
Środki dydaktyczne: magnetofon,płyta CD, farby, pędzle, bębenek, duży karton z namalowanym drzewem, ziemniaki, jabłka, nożyki, krążki, jesienne liście, długopisy, ankiety;
Przebieg spotkania:
1. Powitanie piosenką „Wszyscy są...”
2. Witamy wszystkich uczestników zabawy. Osoby, które czują się powitane machają do pozostałych uczestników zabawy:
- Witam wszystkich, którzy przyjechali do przedszkola samochodem.
- Witam wszystkich, którzy lubią jesienne spacery.
- Witam wszystkich, którzy lubią zbierać grzyby.
- Witam wszystkich, dla których jesień to najpiękniejsza pora roku.
- Witam wszystkich, którzy lubią jeść jabłka.
3. Nauka rymowanki:
Jesień, jesień fajny czas
już zabawa wita nas.
Wypowiadanie jej głośno, cicho, wolno, szybko, „językiem kosmitów’ itp.
4. Odnajdywanie jesiennych liści:
Rodzice i dzieci odnajdują ukryte w sali jesienne liście. Wspólnie przeliczają, określają ich wielkość i kolorystykę. Zwycięzcą zostaje osoba, która znalazła najwięcej liści.
5. Zabawa w kole „Gorący ziemniak”:
Uczestnicy siedzą w kole, podając sobie dwa ziemniaki. Na hasło „Gorący ziemniak” osoby, które mają w dłoniach warzywo zamieniają się miejscami.
6. „Jesienny spacer” - odzwierciedlanie ruchem treści piosenki „Marsz, marsz…”:
Czy gotowe nogi do dalekiej drogi?
Marsz, marsz, maszerują wkoło
Marsz, marsz, bardzo mi wesoło
Marsz, marsz nogi mnie słuchają
Nagle stop - odpoczywają
Liczymy do czterech: raz, dwa, trzy, cztery
Czy gotowe nogi do dalekiej drogi?
7. „Jabłuszko”:
Zadanie dla rodziców. Kilka chętnych osób obiera jabłko, tak aby skórka była, jak najdłuższa. Nagrodzenie zwycięzcy brawami.
8. Zabawa ruchowa „Wiewiórki do dziupli”:
Na podłodze ułożone są krążki - to dziuple dla wiewiórek. W każdej dziupli mieszka jedna osoba - wiewiórka. Na sygnał „Wiewiórki z dziupli” - rodzice, dzieci swobodnie biegają, spacerują . Na zawołanie „Wiewiórki do dziupli” - każda wiewiórka wskakuje do najbliższej dziupli i przysiada.
Odmiana tej zabawy - to dziupli jest o jedną mniej niż wiewiórek (jedna wiewiórka zawsze zostaje bezdomna i odpada z gry).
9. „Jesienne drzewo”:
Wszyscy uczestnicy zabawy tworzą jesienne drzewo - odbijanie dłoni, pomalowanych farbą na dużym arkuszu papieru z namalowanym drzewem.