Starszak wie, jak dbać o zdrowie - scenariusz zajęć z wychowania zdrowotnego

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Starszak wie, jak dbać o zdrowie - scenariusz zajęć z wychowania zdrowotnego
5.0
1 ocena
Oceń
{

Grupa wiekowa: 6-latki

Temat dnia: „Przygoda w Paskudolandii”

Cel ogólny: Dziecko pozna zdrowe nawyki żywieniowe

Cele operacyjne: Dziecko

  • odróżni zdrowe produkty od niezdrowych.
  • wymieni skutki spożywania niezdrowej żywności
  • dostrzeże różnice smakowe pokarmów
  • samodzielnie wykona i spożyje kanapki z zachowaniem zasad „zdrowego żywienia”

Metody pracy: czynna - praktycznego działania, słowna - praca z tekstem literackim, problemowa, zadań stawianych dziecku

Formy pracy: indywidualna, grupowa

Podstawa programowa: 5/1, 1/2, 2/2, 7/2

Pomoce: Tekst do inscenizacji „Kraina Paskudy”, kukiełki, ilustracje do inscenizacji, chorągiewki z napisami słone słodkie, kwaśne, ponumerowane kubeczki i kartoniki z działaniami matematycznymi, produkty spożywcze słone, słodkie i kwaśne, symbol buzi uśmiechniętej i smutnej, rozsypanka sylabowa z podziałem na kolory (ser, cukierek, cebula, mleko lizak, sałata, kefir, tort, kapusta, serek, baton, cytryna), ilustracja piramidy zdrowia, produkty spożywcze , nagranie piosenki „Sałatka jarzynowa”.

 

Przebieg zajęć


1.  Zabawa integracyjna dzieci „Witają się różne części ciała”.

2. Przejazd pod „mostem” do „Krainy zdrowia”

3. Inscenizacja wg opowiadania Agaty Przybylak pt. „Kraina paskudy”, wprowadzenie do tematu związanego ze zdrowym odżywianiem.

4. Rozmowa na temat inscenizacji.
(Kim była Paskuda? Co zrobiła mieszkańcom zdrowej krainy? Co działo się z ludźmi po tej zmianie? W jaki sposób udało się dzieciom pozbyć czarownicy Paskudy?)

5. Zabawa pantomimiczna „Jak się czujesz, gdy zjesz np. za dużo chipsów?

6. Zabawa dydaktyczna „Buzie”, klasyfikowanie żywności na sprzyjającą i niesprzyjającą zdrowiu, praca w grupach (losowanie kopert z sylabami, układanie wyrazów, przypinanie na tablicy pod odpowiednią buzią).

7. Zabawa taneczna ze śpiewem do piosenki „Sałatka jarzynowa”.

8. Zabawa „Jak to smakuje?”

  • Odczytanie napisów na chorągiewkach(słony, słodki, kwaśny).
  • Losowanie numerków – odszukiwanie kubeczka ze swoim numerkiem i umieszczonym produktem żywnościowym.
  • Smakowanie, degustacja produktu i przyporządkowanie do odpowiedniej chorągiewki.
  • Omówienie z dziećmi ich wyboru postawienie pytania problemowego „Jak myślicie, które produkty słone kwaśne czy słodkie sprzyjają naszemu zdrowiu i dlaczego".

9. Piramida zdrowia - omówienie ilustracji umieszczonej na tablicy.

10. „Odżywiamy się zdrowo” przygotowanie kanapek przez dzieci ze zgromadzonych artykułów (ciemne pieczywo, białe sery, szynka, gotowane jajka, pomidory, ogórki, rzodkiewka, papryka, szczypiorek itp.), degustacja.

11. Powrót z „Krainy zdrowia”.

 

„KRAINA  PASKUDY” wg Agaty Przybylak


Narrator: Dawno, dawno temu na ziemi pojawiła się zła czarownica Paskuda. Nie miała własnego królestwa, a tak bardzo o nim marzyła. Wzięła więc swoją czarodziejską miotłę i ruszyła w drogę.

Paskuda: O, jaki piękny, wielki kraj, ile tu lasów, jezior, miast. Zostanę tu, będzie to moje królestwo! Nazwę go Paskudolandią! Muszę tu tylko trochę pozmieniać. Marchewkę, pietruszkę, cebulę i inne warzywa rosnące w tym państwie zamienię we wspaniałe paskudy, czyli kolorowe żelki, lizaki, czekoladowe batoniki. Och, te wspaniałe ziemniaczki zamienię w chipsy, wodę- w oranżadę, a wszystkie owoce na drzewach w watę cukrową. Teraz to dopiero będzie cudownie mieszkać w tym kraju!

Narrator: Mieszkańcy Paskudolandii byli bardzo smutni , ponieważ dobrze wiedzieli, że paskudy są niezdrowe. Nie mieli pojęcia, co zrobić by paskudy zniknęły. Aż pewnego ranka rodzeństwo Marta i Krzyś wpadli na wspaniały pomysł.

Twoje uwagi i pomysły

Tagi