„Światowy dzień kota” - scenariusz zajęć w grupie dzieci od 3 do 5 lat

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
„Światowy dzień kota” - scenariusz zajęć w grupie dzieci od 3 do 5 lat
3.9
9 ocen
Oceń
{

Scenariusz zajęć w grupie mieszanej dzieci w wieku 3 - 5 lat

 

17 luty „Światowy dzień kota”

Cele ogólne:
- rozwijanie empatii - uwrażliwienie na potrzeby wszystkich zwierząt,
- przekazywanie informacji na temat prawidłowej opieki nad zwierzętami,
- wyrabianie szacunku dla zwierząt,
- rozwijanie aktywności twórczej: językowej, ruchowej, plastycznej, muzycznej,
- integracja wszystkich grup przedszkolnych.


Cele szczegółowe
(dziecko):
- swobodnie wypowiada się na temat zwierząt - kotów,
- wskazuje i nazywa źródła odgłosów zwierząt,
- wprowadzanie miłej i koleżeńskiej atmosfery,
- nawiązuje życzliwe kontakty z kolegami,
- aktywnie uczestniczy w zabawach muzyczno - ruchowych,
- wykonuje swojego kota, dba o estetyczny wygląd pracy.

Metody pracy:

- słowna: rozmowa, objaśnienie, instrukcja, pogadanka,
- czynna: zadań stawianych do wykonania, aktywność własna,
- oglądowa: obserwacja, pokaz.

Formy pracy:
- zbiorowa,
- grupowa,
- indywidualna.

Środki dydaktyczne: sylweta kota, dwa kostiumy kotów dla nauczycieli, bajka artykulacyjna „Poranek kota Puszka”, chusta animacyjna; magnetofon, płyty CD; teksty wierszy i piosenek.

1. Zabawy paluszkowe „Kot”- zagadka.

 

Takie ma oczy...takie ma wąsy...taki ma nos...
Pazurkami drapie i myszy łapie.
Wchodzi na płot, nazywa się …./KOT/
Jak wygląda kot? Dzieci opisują wygląd kota na podstawie obrazka.

2. „Poranek kota Puszka”- bajka artykulacyjna.

 

Kot Puszek obudził się wcześnie rano, rozejrzał się dookoła (język oblizuje szeroko otwarte usta, ruchy okrężne języka). Wysunął jedną łapkę (czubek języka dotyka policzka po wewnętrznej stronie) schował, wysunął drugą łapkę (czubek języka dotyka drugiego policzka po wewnętrznej stronie), schował. Potem podniósł do góry grzbiet (język przesuwa się po podniebieniu od górnych zębów w stronę gardła). Wstał i zadowolony zaczął machać ogonem w górę (czubek języka oblizuje górne zęby), opuścił ogon w dół (język oblizuje dolne zęby). Nagle usłyszał szmer, podniósł wysoko głowę (język uniesiony w górę w kierunku nosa), nastawił jedno ucho (język dotyka jednego kącika ust), nastawił drugie ucho (język dotyka drugiego kącika ust), zajrzał pod kocyk (język wysunięty na brodę). Kotek znowu rozejrzał się dookoła (język oblizuje szeroko otwarte usta) i zobaczył miskę pełną mleka. Zadowolony zamruczał: mmmmm..., aaamm..., mniaaam...
- Zapowiedź „gościa” - kotka.

 

3. Nauczycielka śpiewa piosenkę „Kotek Puszek”.

 

Ilustruje treść piosenki maskotką-kotkiem, a dzieci uważnie słuchają i potem odpowiadają na pytania nauczycielki.

 

4. „Mały kotek”- zabawa muzyczno - ruchowa. 

 

Dzieci siedzą w kole, jedno dz. w środku - kotek:

 

Mały kotek sobie śpi, ciii. Coś smacznego mu się śni, ciii. Nagle słyszy jakiś szmerek - kot wyrusza na spacerek. Wstaje, wstaje, wstaje, rączkę swą podaje i wybiera kotka, żeby wszedł do środka. Wybiera dziecko, które grzecznie siedzi. Zabawa trwa do momentu zainteresowania nią dzieci.


5. Przywitanie „gościa” - ćwiczenia ortofoniczne i emisyjne.

 

Każde dziecko wita kotka słowem „miau”. Następnie dla kotka śpiewają na melodię „Wlazł kotek” słowa „miau” przy akompaniamencie dzwonków chromatycznych.

 

6. Zabawa taneczna wg. Batii Strauss „Le Basque”.

 

Dzieci ustawione w parach, jedno za drugim, pierwsze dziecko ucieka przez 4 takty, drugie je goni - „kotki się bawią” - na akcenty - uderzają nawzajem o swoje dłonie i mówią „miau”, a potem wirują dookoła trzymając się za dłonie.

 

7. Recytacja wiersza „Kotek” Juliana Tuwima.

 

Twoje uwagi i pomysły

Tagi