Święto pluszowego misia - scenariusz w grupie mieszanej dla 2,5 - 5 latków

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Święto pluszowego misia - scenariusz w grupie mieszanej dla 2,5 - 5 latków
2.8
4 oceny
Oceń
{

Scenariusz zajęć „Święto pluszowego misia 25 listopad” w grupie mieszanej dzieci w wieku 2,5 - 5 lat.

 

Cele ogólne:
- umożliwienie dzieciom przeżywania uroczystości przedszkolnej,
- aktywne włączanie dzieci do przygotowania i uatrakcyjniania wspólnego świętowania,
- propagowanie wśród dzieci głośnego czytania,
- wdrażanie do kilkuzdaniowych wypowiedzi na podany temat,
- integracja dzieci przedszkolnych.

Cele operacyjne:

- dzieci znają historię powstania Święta Pluszowego Misia,
- potrafią uważnie słuchać czytany tekst,
- potrafi opowiedzieć na zadany temat,
- integrują się ze sobą (dzieci młodsze ze starszymi),
- potrafią aktywnie włączać się do zabawy w zespole,
- zna wybrane piosenki i wiersze o misiach.

Metody:
- słowna (pogadanka, opowiadanie, piosenka, wiersz),
- oglądowa (ilustracje, bajka),
- praktyczna (zadań stawianych do wykonania).

Formy:
- zbiorowa,
- indywidualna.

Środki dydaktyczne: misie - pluszaki, obrazki przedstawiające misie, wiersz pt. "Miś" (autor nieznany), wiersz Cz. Janczarskiego pt. „Naprawiamy misia”, płyty CD z utworami piosenek i zabaw: „Pluszowy miś”, „Jadą, jadą misie”, „Taniec pajacyka z misiem”.

Przebieg zajęć:

1. Rozmowa z dziećmi przy ilustracji pluszowego misia.

 

25 listopada obchodzimy Światowy Dzień Pluszowego Misia. Czy warto go świętować? Uważam, że zdecydowanie tak. Niewiele rzeczy w dzisiejszym świecie wzrusza, pobudza ciepłe emocje i ma w sobie tyle łagodności i dobra, ile zawiera się w tej prostej zabawce, jaką jest pluszowy miś. Jest też prawdziwym indywidualistą XXI wieku - ile osobowości, tyle misiów i ich wcieleń.

2. Wy również dzisiaj przynieśliście swoje misie, dlatego proszę opowiedzcie mi, skąd je otrzymaliście, jak się nazywają i dlaczego je tak lubicie?

3. Słuchanie wiersza Cz. Janczarskiego pt. „Naprawimy misia”, rozmowa z dziećmi o konieczności szanowania zabawek.

4. Piosenka „Mój miś” - taniec z misiami.

5. Rozmowa z dziećmi w kole przy pomocy wiersza pt. „Miś” autor nieznany:

- Jak wyglądały pierwsze misie?
- Kiedy powstał pierwszy miś i jaka była tego przyczyna?
- Jak powstaje miś?
- Jakie misie znasz z bajek lub książek?
- Jakie zalety ma miś - za co go lubimy?
- Jakie wady ma miś - co moglibyśmy zrobić, by był jeszcze lepszy?

6. Prezentacja filmu z youtube „Dlaczego, po co jak? Jak powstaje pluszak?”. Rozmowa nt. oglądanego filmu.

7. Taniec do wesołej piosenki o misiach „Jadą, jadą misie”.

8. Nauczyciel opowiada dzieciom, że na początku misie były bardziej zbliżone swoim wyglądem do prawdziwych niedźwiedzi, wypchane drewnianą wełną, co sprawiało, że były dość sztywne. Z biegiem czasu miś wzbogacony był o kolejne elementy, np. o ubiór, a jego kształty i wypełnienie stawały się bardziej delikatne i dziecięce.

9. Dzień Pluszowego Misia - kiedy postał pierwszy miś i jaka była tego przyczyna? Historyjka obrazkowa - nauczyciel czyta prezentację przygotowaną na slajdach.

10. Zabawy z chustą animacyjną do piosenek o misiach.

11. Układanka gigant „Nasz miś”. Zadaniem dzieci jest ułożenie ogromnej układanki misia oraz pokolorowanie elementów.

12. Ewaluacja zajęć - quiz sprawdzający co dzieci zapamiętały z przeprowadzonych zajęć.

13. Słodki poczęstunek herbatnikami w kształcie misiów.

Opracowała: Katarzyna Skóra

Twoje uwagi i pomysły

Tagi