„Sygnalizator świetlny” - historyjka obrazkowa dla przedszkolaków

„Sygnalizator świetlny” - historyjka obrazkowa dla przedszkolaków
3.0
1 ocena
Oceń

Cele:

 

- poznanie zasady przechodzenia przez ulicę oraz kolorów sygnalizatora świetlnego i jego znaczenia;
- rozwijanie umiejętności zachowania się na drodze jako jej użytkownik;
- rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi wielozdaniowej;
- wyrabianie nawyków ostrożnego poruszania się po ulicy.

Metody: słowna, praktyczna, oglądowa.

Formy pracy: indywidualna, z całą grupą.

Środki dydaktyczne: ilustracja z okienkami przedstawiająca sygnalizator, historyjka obrazkowa – 3 obrazki; 3 kółka w kolorze: zielonym, czerwonym i pomarańczowym, wiersz, duże białe pasy, karty pracy dla dzieci, kredki.

Przebieg zajęć:

 

  • Powitanie dzieci przez nauczyciela i zaproszenie do rozwiązania zagadki rysunkowej – nauczyciel odsłania niewielkie fragmenty obrazka, a dzieci odgadują co przedstawia (sygnalizator).
  • Przedstawienie historyjki obrazkowej (3 ilustracje) – omówienie kolejnych obrazków przez dzieci, np.:
  • Co robią dzieci?
  • Czy mogą przejść przez ulicę? Dlaczego?
  • Jakie kolory ma sygnalizator?
  • Jaki kolor informuje nas, że możemy przejść?
  • Co mówi kolor czerwony?
  • A co oznacza kolor pomarańczowy?
  • Jak myślicie co trzeba zrobić jak sygnalizator jest zepsuty?
  • „Uważaj na kolory” – zabawa ruchowa; dzieci stoją w dużym kole, na dany sygnał dzieci idą normalnym krokiem po kole, gdy nauczyciel podniesie zielone kółko – dzieci przyspieszają kroku; gdy czerwone – dzieci zatrzymują się w miejscu, a gdy żółte – maszerują w przeciwna stronę.
  • „Gdy zamierzam przejść przez ulicę” – przedstawienie przez nauczyciela wierszyka:                        

Na chodniku przystań z boku,

popatrz w lewo bystrym okiem,        

skieruj w prawo wzrok sokoli.

Znów na lewo spójrz powoli.                                                    

Jezdnia wolna – więc spokojnie mogą przez nią iść przechodnie.                                        

  • Omówienie przez dzieci treści wiersza.
  • „Przechodzimy przez jezdnię” – zabawa ruchowa.
  • „Gdzie można przechodzić przez ulicę?” – rozmowa z dziećmi.
  • „Sygnalizator radzi” – dzieci dostają kartę pracy i kolorują sygnalizator na obrazkach gdzie bezpiecznie możemy przejść przez ulicę.

 

Autor:  Ewa Brankiewicz

 

Twoje uwagi i pomysły

Tagi