Przedszkole Montessori Zielony Miś (Szczecin)

Przedszkole Montessori Zielony Miś
zobacz więcej (13)
Wyświetl numer telefonu
Adres:
Al. Wojska Polskiego 123, Szczecin
Drukuj Dodaj ocenę

Standard

  • język angielski
  • język niemiecki
  • logopeda
  • rytmika
  • gimnastyka ogólnorozwojowa
  • korektywa
  • taniec nowoczesny

Opis obiektu

Przedszkole Montessori Zielony Miś prowadzi swoją działalność od 2007 roku. Placówka jest zlokalizowana w sąsiedztwie Parku Kasprowicza. Mieścimy się w pięknym, stylowym budynku, otoczonym dużym ok. 3000 m2 ogrodem.   Od kilku lat pracujemy metodą Marii Montessori. Naszym głównym założeniem jest podążanie za dzieckiem i wspieranie jego indywidualnego rozwoju w myśl maksymy Montessori ”Pomóż mi zrobić to samemu”. Tworzenie otoczenia sprzyjającego aktywności ruchowej dziecka, propagowanie zdrowego stylu życia. Rozwijanie zainteresowań językowych poprzez codzienny kontakt z językiem angielskim, oraz językiem niemieckim 2 razy w tygodniu. Naszym priorytetem jest dziecko samodzielne i świadome swojej wartości.   Nasza misja Misją naszego przedszkola jest przygotowanie dziecka do niezależnego, aktywnego i świadomego życia w otaczającym je świecie. Zgodnie z założeniami pedagogiki Marii Montessori tworzymy warunki do życia poprzez samodzielny i aktywny rozwój. Zapewniamy...

Galeria

Program nauczania

MATERIAŁ ROZWOJOWY

 

Maria Montessori podzieliła swoje pomoce dydaktyczne na pięć działów: – ćwiczenia życia praktycznego – sensoryka – język – matematyka – kultura, obejmująca geografię, biologię, historię i astronomię.

 

Materiał został tak stworzony, aby w ciekawy ale prosty i przejrzysty sposób wprowadzić dziecko w świat wiedzy, a przede wszystkim aby dziecko mogło zrobić to samodzielnie. Pomoce mają „wbudowaną” kontrolę błędu, co oznacza, że dziecko samo ma możliwość skorygowania tego co zrobiło nie tak, nie potrzebuje do tego osoby dorosłej. Takie rozwiązanie sprawia, że praca staje się dla dziecka dużo przyjemniejsza. Innymi cechami wyróżniającymi materiał Montessori jest estetyka i staranność wykonania, głównie z materiałów naturalnych (np. drewno). Dostosowanie materiału do potrzeb rozwojowych dzieci, zasada stopniowania trudności czy pojedyncze egzemplarze pomocy dydaktycznych

 

PRACA WŁASNA

 

Jest to czas poznawczej i twórczej aktywności dziecka. Praca własna odbywa się w odpowiednio przygotowanym otoczeniu. Dziecko ma możliwość wyboru pomocy, która aktualnie odpowiada jego zainteresowaniom, czasu pracy oraz miejsca. Każda z pomocy występuje tylko w jednym egzemplarzu, dzięki czemu dzieci uczą się cierpliwości, szacunku do pracy pozostałych kolegów czy współdziałania z innymi. Warto jednak wspomnieć, że wolność dziecka podczas pracy własnej nie jest wolnością bez granic. Definitywnie kończy się tam, gdzie zaczyna się wolność drugiego człowieka. Zależy ona również od dojrzałości dzieci i ich gotowości do podjęcia odpowiedzialności za swoje czyny (inne granice wyznaczymy dziecku 2,5 letniemu, a inne 5-letniemu). 

 

ŻYCIE CODZIENNE

 

Ćwiczenia życia praktycznego pomagają dziecku w zrozumieniu otoczenia oraz zasad jego działania. Dzieci w wieku przedszkolnym bardzo lubią pomagać i możliwość pozmywania naczyń czy pozamiatania podłogi sprawia im ogromną radość. Ponadto wszelkie prace polegające na dbaniu o porządek i użyteczność otoczenia budują w dzieciach poczucie własnej wartości i estetyki, jak również rozwijają zręczność, doskonalą umiejętności ruchowe, promują koncentrację i samodzielność, a nawet przygotowują do nauki pisania.

 

MATEMATYKA

 

Niezwykle istotna jest tutaj zasada stopniowania trudności, działamy krok po kroku, w indywidualnym tempie dziecka. Tak więc, na samym początku dzieci uczą się pojęcia liczby i liczą od 1 do 10, następnie wprowadzamy układ dziesiętny, by móc przejść do liczb 11-99. Kiedy dziecko opanuje liczby 11-99 zaczyna liczyć: dodawać, odejmować, mnożyć i dzielić. Na samym końcu, dzieci które są na to gotowe, poznają podstawowe fakty matematyczne.

 

JĘZYK

 

Edukacja językowa dla dzieci w wieku 2,5 – 6 lat składa się z wzbogacania słownictwa, przygotowania umysłu, pisania, czytania gramatyki. Jako że jest to metoda holistyczna, to dzieci już podczas wykonywania ćwiczeń z życia codziennego oraz sensoryki przygotowują rękę do nauki pisania oraz ćwiczą precyzję.

Kolorowanki