Wiadomości związane z hasłem "aktywność dzieci"

  • Ile czasu dziecko może spędzać przed ekranem? Wytyczne WHO

    Ile czasu dziecko może spędzać przed ekranem? Wytyczne WHO

    Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) wydała wytyczne dotyczące aktywności fizycznej, snu oraz czasu spędzanego przed ekranami (TV, komputerów i innych) dla dzieci poniżej 5 lat. Jednocześnie WHO zaznacza, że nawyki dotyczące trybu życia kształtują się już na wczesnym etapie życia. Dlatego tak ważne jest zwrócenie uwagi na zachowania przedszkolaków. Sprawdź, ile czasu Twoje dziecko powinno spać, być aktywne w ciągu dnia, a ile spędzać przed ekranem TV, komputera albo smartfona.
  • Rozwijanie kreatywności u dzieci

    Rozwijanie kreatywności u dzieci

    "Twórczość" – to określenie, które nie towarzyszy nie tylko wielkim artystom (jak się powszechnie sądzi). Każdy człowiek rodzi się z dużym potencjałem kreatywności. To tylko otoczenie swoim nieodpowiednim oddziaływaniem hamuje ją- tak w wieku przedszkolnym jak i dorosłym. Pojawiają się wówczas różnego  rodzaju bariery emocjonalne i lęki, które działają destrukcyjnie na kreatywność.
  • Rozwój twórczej aktywności dziecka

    Rozwój twórczej aktywności dziecka

    Pedagogika przedszkolna za jedną z podstawowych zasad wychowania uznaje stymulowanie aktywności własnej dziecka, rozumianej jako warunek rozwoju jego sił twórczych. Aktywność dziecka wyraża się między innymi w tym, że wchodzi ono nieustannie w kontakty z przedmiotami, osobami i zjawiskami.
  • Aktywne poznawanie przez dzieci przyrody w ogrodzie przedszkolnym

    Aktywne poznawanie przez dzieci przyrody w ogrodzie przedszkolnym

    Świat przyrody jest interesującym obiektem poznania dla dzieci w wieku przedszkolnym. Wiadomości z przyrody najbardziej odpowiadają sposobowi myślenia dziecka, „dlatego właśnie obserwacje natury są u dzieci potrzebą naturalna, a bliski kontakt z nią ciągłym dążeniem dzieci”.
  • Przez zabawę do Unii Europejskiej

    Przez zabawę do Unii Europejskiej

    "Wszystko, co naprawdę powinienem wiedzieć, nauczyłem się w przedszkolu – o tym jak żyć, co robić, jak postępować, współżyć z innymi, patrzeć, odczuwać, myśleć, marzyć i wyobrażać sobie lepszy świat." R. Fulghum