Wiadomości związane z hasłem "ćwiczenia logopedyczne dla dzieci"

  • Komputer w pracy logopedy, terapeuty, nauczyciela i rodzica

    Komputer w pracy logopedy, terapeuty, nauczyciela i rodzica

    Czas obecny to czas komputerów, era informacji i komunikacji. Multimedia zawładnęły instytucjami, firmami, naszymi domami. Komputer stanowi bardzo atrakcyjną pomoc w różnorodnych zajęciach edukacyjnych, szczególnie w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami.
  • Diagnoza logopedyczna dla dzieci: opóźniony rozwój mowy czynnej

    Diagnoza logopedyczna dla dzieci: opóźniony rozwój mowy czynnej

    A czy wy tak potraficie? O zwierzetach - rozwijanie mowy czynnej dziecka z wykorzystaniem multimedialnych programów: „Logopedia”, „Mówiace obrazki”, „Logo-gry”, „Wspomaganie rozwoju”, „Słownik obrazkowy”, „Obrazkowy słownik tematyczny”, „Zabawy słowem”.
  • Jesień, czyli Tosia wśród kolorowych liści: scenariusz zajęć dla dzieci

    Jesień, czyli Tosia wśród kolorowych liści: scenariusz zajęć dla dzieci

    Jesień, czyli Tosia wśród kolorowych liści - utrwalanie wymowy głosek 3 szeregów.   „Wspomaganie rozwoju. Z Tosią przez pory roku” to specjalistyczna seria programów multimedialnych, przeznaczony przede wszystkim dla: dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną, ruchową bądź sprzężoną – jako element wspomagający stymulację wielozmysłową (w tym dla dzieci słabo słyszących i niesłyszących, z autyzmem), dzieci z parcjalnymi zaburzeniami rozwoju – jako pomoc w terapii pedagogicznej dzieci w wieku przedszkolnym - jako element wspierający ich wszechstronny rozwój. Oprócz różnej tematyki nawiązującej do określonej pory roku, każda część programu Wspomaganie rozwoju. Z Tosią przez pory roku zawiera inne propozycje programów narzędziowych. Zasoby w tych programach są bardziej skomplikowane niż te zaproponowane w obrębie poszczególnych lekcji, ćwiczących określone funkcje. Dlatego też, dziecko na pewno będzie potrzebowało pomocy osoby dorosłej.
  • Program terapii logopedycznej dziecka  z parasygmatyzmem

    Program terapii logopedycznej dziecka z parasygmatyzmem

    Parasygmatyzm (substytucje głosek) to najprostsza forma seplenienia. Nie obserwuje się w nim nieprawidłowości w ułożeniu języka, nie ma też wadliwej budowy anatomicznej narządów artykulacyjnych. Dziecko po prostu stosuje zamiennie głoski z trzech szeregów, czyli zastępuje głoski dentalizowane innymi, realizowanymi prawidłowo. Szereg syczący s, z, c, dz zastępowany ś, ź, ć, dź.
  • Domowe ćwiczenia logopedyczne

    Domowe ćwiczenia logopedyczne

    Domowe ćwiczenia logopedyczne to świetna pomoc w rozwijaniu sprawności narządów mowy dziecka. Takie zabawy logopedyczne można prowadzić już z trzylatkiem! Pomogą one maluchom lepiej i więcej mówić.
  • Jak zachęcić dziecko do mówienia

    Jak zachęcić dziecko do mówienia

    Dziecko w wieku trzech lat powinno rozwijać swój zasób słownictwa. Malec będzie mówił coraz więcej jednak ryzyko, że pojawiające się błędy artykulacyjne utrwalą się jako wady wymowy jest bardzo duże. Każde opóźnienie mowy może prowadzić do późniejszych problemów z pisaniem oraz czytaniem. Gorzej gdy malec nie chce mówić. Istnieje kilka sposobów aby zachęcić dziecko do mówienia.
  • Ćwiczenia logopedyczne dla dzieci przedszkolnych

    Ćwiczenia logopedyczne dla dzieci przedszkolnych

    Wśród dzieci przedszkolnych dużą grupę stanowią dzieci  z wadą wymowy.  Zadaniem nauczyciela jest pomoc tym dzieciom. Poniżej prezentuję przykładowe ćwiczenia do zastosowania w terapii jak i profilaktyce wad wymowy u dzieci w wieku przedszkolnym.
  • Możliwość korekcji wad wymowy u dzieci w wieku przedszkolnym

    Możliwość korekcji wad wymowy u dzieci w wieku przedszkolnym

    Sprawa kształcenia prawidłowej wymowy dzieci, a więc strony dźwiękowej języka, ma pierwszorzędne znaczenie w rozwoju mowy dziecka w wieku przedszkolnym. Wiek ten cechuje z jednej strony – naturalna wadliwość, wypływająca z nieukończonego rozwoju kory mózgowej oraz z niedostatecznego jeszcze wyrobienia mięśni narządów mowy, z drugiej – intensywny rozwój tych mięśni oraz kory mózgowej, co ułatwia kształcenie i utrwalanie nawyków w tym wieku.