Wiadomości związane z hasłem "inteligencja emocjonalna"

  • Jak regulować emocje: 8 zabaw dla grupy przedszkolnej

    Jak regulować emocje: 8 zabaw dla grupy przedszkolnej

    Ile znasz osób dorosłych, którzy bywają przytłoczeni emocjami? A przecież są to osoby dojrzałe, z których większość przynajmniej umie nazwać te uczucia (nawet, jeśli nie zawsze potrafią sobie z nimi poradzić). Każdy powinien się uczyć, jak regulować emocje. Przedszkolak jest jednak w gorszej sytuacji: często targają nim uczucia, których nie rozumie i nie potrafi nazwać, a co dopiero odpowiednio na nie zareagować. Dlatego nauka o emocjach jest bardzo ważna. Na zajęciach w przedszkolu wypróbuj 8 zabaw dla grupy dzieci.
  • Dziecięce emocje podczas wakacji

    Dziecięce emocje podczas wakacji

    Lipiec i sierpień to miesiące, w których rytm i sposób funkcjonowania naszej rodziny nieco się zmienia. Przedszkola i żłobki mają wówczas swoje przerwy wakacyjne, a więc opieka nad maluchami spada w głównej mierze na nas, rodziców. Z czym to się wiąże? Często po prostu z przebywaniem z dzieckiem 24 godziny na dobę. Doświadczamy wtedy wielu różnych sytuacji, których nie mieliśmy okazji przeżyć wtedy, kiedy nasze dziecko przez kilka godzin dziennie przebywało w placówce opiekuńczo-wychowawczej. Widzimy ile razy dziennie nasze dziecko się złości, ile razy dziennie płacze, ile razy dziennie odmawia współpracy. To są wszystko bardzo naturalne i rozwojowe momenty, jednak na co dzień, dużą część z nich biorą na siebie nauczyciele przedszkolni. My widzimy jedynie fragmenty, rano i wieczorem. Ogromnym zatem wyzwaniem jest stawienie czoła tym trudnym dziecięcym emocjom w takiej intensywności i częstotliwości.
  • Zagadnienia inteligencji emocjonalnej w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym

    Zagadnienia inteligencji emocjonalnej w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym

    Dzieci w wieku przedszkolnym powinny nauczyć się bardzo wielu zachowań społeczno-emocjonalnych, takich jak umiejętność wyrażania swoich myśli i uczuć, umiejętność słuchania innych osób (dzieci, dorosłych), umiejętność rozpoznawania różnych momentów w sferze społecznej, wreszcie umiejętność zabawy i pracy zespołowej.