Wiadomości związane z hasłem "rozwijanie empatii"

  • NVC w relacji z dzieckiem - o co chodzi w Porozumieniu Bez Przemocy?

    NVC w relacji z dzieckiem - o co chodzi w Porozumieniu Bez Przemocy?

    Porozumienie bez Przemocy (z ang. Nonviolent Communication; NVC) jest - najprościej mówiąc - metodą komunikacji. Jej twórcą był amerykański psycholog Marshall B. Rosenberg. Niektórzy nazywają ją też: Językiem Serca, Empatyczną Komunikacją albo Językiem Żyrafy. Założeniem tej metody jest umożliwienie budowania pozytywnych relacji z innymi. Jej zwolennicy uważają, że metoda NVC staje się z czasem filozofią życiową. O co chodzi w Porozumieniu Bez Przemocy? I czy da się tę metodę zastosować w relacji z dzieckiem?
  • Jak być empatycznym rodzicem?

    Jak być empatycznym rodzicem?

    Z Agatą Olszak-Szymulą , mamą, coachem i trenerką komunikacji specjalizującą się w metodzie „Porozumienia Bez Przemocy”, rozmawia Kasia Skóra , właścicielka Klubu Malucha Tup-Tup i organizatorka warsztatów dla rodziców.  
  • Czym jest edukacja empatyczna?

    Czym jest edukacja empatyczna?

    Cyfryzacja W XX i XXI w. pozwoliła na szerszy dostęp do informacji, za to pojawił się problem z rzetelnością treści prezentowanych w mediach i Internecie. Do tego dochodzą oczekiwania z rynku pracy, gdzie coraz częściej ceni się „umiejętności miękkie”, tj. umiejętność budowania relacji, kreatywność, itp. Czy w przygotowaniu dziecka do dorosłego życia może pomóc empatia? Czym jest edukacja empatyczna?
  • brak_foto

    Brak empatii, współczucia i żalu

    moi 5-letni synowie nie okazują empatii ani współczucia, w sytuacji kiedy komuś dzieje się krzywda są czasem przerażone ale zazwyczaj się śmieją z tej sytuacji lub ignorują ją, nie chcą przepraszać za wyrządzoną komuś krzywdę, a nawet jeśli przeproszą to mam wrażenie, że niewłaściwa jest ich motywacja tj. przepraszają nie dlatego, że komuś współczują lub czują się winni, a tylko dlatego , że są do tego zmuszeni groźbą kary (bez tej groźby potrafią trwać w swoim uporze nawet kilka dni, kiedy to pokrzywdzony już o wszystkim zapomina) chłopcy są bardzo uparci i jakby byli pozbawieni uczuć wyższych, poza tym rozwijają się prawidłowo, nie rozumiem dlaczego tak się dzieje i jak to zmienić, staram się zawsze okazywać im jak najwięcej uwagi, przytulam kiedy płaczą, pocieszam w trudnych momentach, nie sa nigdy zostawieni sami sobie, dlaczego oni nie potrafią odwzajemnić tych uczuć ? pozdrawiam
  • Kompetencje dziecka w wieku przedszkolnym

    Kompetencje dziecka w wieku przedszkolnym

    W ostatniej fazie wieku przedszkolnego w sposób szczególny jest gwałtownie rozbudowywane doświadczenie dziecka dzięki wchodzeniu w inne niż rodzina grupy społeczne.
  • Rozwijanie empatii u dzieci - a literatura dziecięca

    Rozwijanie empatii u dzieci - a literatura dziecięca

    Rozwój emocjonalny dzieci w wieku przedszkolnym cechuje się wzbogaceniem i zróżnicowaniem życia uczuciowego. Związane jest to zarówno z dojrzewaniem układu nerwowego, jak i z wpływem oddziaływań środowiskowych. Na okres przedszkolny przypada prawdziwy rozkwit uczuć i ich bogactwo. W tym wieku dziecko przeżywa zazdrość, gniew, strach, lęk, radość, przyjemność, sympatię, zmartwienie, ciekawość. Zaczynają się kształtować uczucia społeczne, moralne, estetyczne i intelektualne.