Wiadomości związane z hasłem "rozwój ruchowy dziecka"

  • Fit, czyli kultura fizyczna u przedszkolaka

    Fit, czyli kultura fizyczna u przedszkolaka

    Fit , to nie tylko styl życia, który sprowadza się do dbania o sylwetkę i właściwą dietę. Warto też zastanowić się nad psychologicznymi aspektami aktywności fizycznej w codzienności przedszkolaków i ich rodziców.
  • Rozwój ruchowy dziecka

    Rozwój ruchowy dziecka

    Ruchowy rozwój dziecka, orientacja przestrzeni, a potem rozwój sprawności manualnej są warunkiem rozwoju umiejętności pisania.
  • O prawidłowościach rozwoju motoryczności

    O prawidłowościach rozwoju motoryczności

    Przejawy motoryczności dziecka w wieku przedszkolnym możemy obserwować podczas jego spontanicznej i zorganizowanej aktywności fizycznej. Przy jej kształtowaniu należy pamiętać, że istnieje pewna ewolucyjnie zdeterminowana kolejność zdobywania umiejętności ruchowych.
  • Gimnastyka rytmiczna A. i M. Kniessów

    Gimnastyka rytmiczna A. i M. Kniessów

    Metoda Alfreda i Marii Kniessów jest specyficzną metodą prowadzenia zajęć wychowania fizycznego z dziećmi. „Jest to rodzaj gimnastyki twórczej utanecznionej, polegającej na nieustannym poszukiwaniu nowych form i rodzajów ruchu – poprzez eksperymentowanie środkami ruchowymi, słownymi i wzrokowymi.
  • Gimnastyka mózgu P. E. Dennisona

    Gimnastyka mózgu P. E. Dennisona

    Żyć znaczy ruszać się, a jak twierdzi P. E. Dennison „ruch jest drzwiami do uczenia się.” Zaobserwował on, że niektóre ruchy wywierają zbawczy wpływ na dzieci i opierając się na tym stworzył kanon podstawowych ćwiczeń, które nazwał gimnastyką mózgu. Jest to program rozwoju ruchowego, ukierunkowany na łatwe uczenie się dzieci i na stymulowanie ich rozwoju.
  • Niezręczność dziecka - testy dla rodziców

    Niezręczność dziecka - testy dla rodziców

    Są dzieci, którym częściej niż innym  zdarzają się różne przykre rzeczy. Częściej upadają, nawet na równej drodze, kaleczą kolana, upuszczają niesione zabawki, wywracają się na rowerze czy deskorolce. Częściej tracą równowagę w różnych sytuacjach. Ich ruchy są jakby chybione, nieskoordynowane, nieporadne nie trafiające do celu. Odnosi się wrażenie , że ta niezdarność jest wyraźnie większa niż u pozostałych dzieci, że mamy do czynienia ze szczególnym rodzajem nieudacznictwa.