Wiadomości związane z hasłem "zabawy w przedszkolu przykłady"

  • 11 zabaw na skupienie uwagi dla grupy przedszkolnej

    11 zabaw na skupienie uwagi dla grupy przedszkolnej

    Dzieci po powrocie z wakacji mają trudności z koncentracją? Zaplanuj zabawy na skupienie uwagi! Takie ćwiczenia wspierają nie tylko koncentrację dzieci, ale też integrują grupę oraz wspomagają naukę samodzielności. Wypróbuj 11 zabaw na skupienie uwagi dla grupy przedszkolnej.

  • 7 zabaw na koordynację wzrokowo-ruchową dla przedszkolaka

    7 zabaw na koordynację wzrokowo-ruchową dla przedszkolaka

    Czym jest koordynacja wzrokowo-ruchowa? Najprościej mówiąc: jest to umiejętność, która pozwala na wykonywanie działań wymagających jednocześnie użycia oczu i rąk. Dzieci ćwiczą ją w całościowym rozwoju psychomotorycznym - to znaczy, że koordynacja wzrokowo-ruchowa ściśle wiążę się z innymi aspektami rozwoju. Jak ją poprawić? Proponujemy 7 zabaw na koordynację wzrokowo-ruchową dla przedszkolaka, które można wykorzystać zarówno w domu, jak i w przedszkolu.

  • Jesienny bal owoców i warzyw

    Jesienny bal owoców i warzyw

    We wrześniu i w październiku w każdej grupie wiekowej przedszkolaków realizowana jest tematyka dotycząca owoców i warzyw. Nauczycielki organizują wycieczki do środowisk przyrodniczych takich jak sad, ogród warzywny. W przedszkolnych kącikach przyrody pojawiają się dorodne owoce i warzywa. Dzieci oglądają je, nazywają, segregują, porównują, wąchają i próbują. Wśród różnych metod i form pracy jakie wykorzystują nauczycielki do realizacji tego zagadnienia chciałam zwrócić szczególną uwagę na metody aktywizujące, podczas których aktywne są dzieci. Nauczyciel pełni funkcję organizatora samodzielnej pracy dziecka nad zaproponowanymi zadaniami.

  • Propozycje zabaw rozwijających wyobraźnię dla uczniów klasy I lub 6-latków

    Propozycje zabaw rozwijających wyobraźnię dla uczniów klasy I lub 6-latków

    Według encyklopedii PWN termin „wyobraźnia” z psychologicznego punktu widzenia oznacza – cechę psychiki ludzkiej wyrażającej się w zdolności do tworzenia – wyobrażeń twórczych, fantazji oraz zdolności przewidywania, uzupełniania i odtwarzania zdarzeń, przeżyć innych ludzi, sytuacji itp.;warunek twórczości, uczenia się, pracy nauk. itp.