Scenariusz - Tak wiele potrafimy, ale wciąż się uczymy

Tak wiele potrafimy, ale wciąż się uczymy - zabawy utrwalające zdobyte umiejętności z wykorzystaniem Darów Froebla.
Cel ogólny:
• czerpanie radości ze wspólnej zabawy z rodzicami,
• utrwalenie w zabawie zdobytych umiejętności,
Cele szczegółowe:
• uczestniczy w zabawach ruchowych, z wykorzystaniem Darów Froebla,
• wykazuje się pomysłowością, cierpliwością w czasie zabaw konstrukcyjnych, majsterkuje, buduje, wykorzystując Dary Froebla,
• rozwija kreatywność,
• nadaje znaczenie czynnościom, nazywa je, uważnie słucha i nadaje znaczenie swym doświadczeniom,
Metody pracy:
- oparte na aktywności prowadzącej: pokaz, objaśnienia,
- oparte na aktywności dziecka: aktywne słuchanie, odpowiedzi na pytania, zabawa ruchowa, samodzielne działania dziecka.
Formy pracy:
• indywidualna,
• zbiorowa.
Pomoce dydaktyczne:
• Dary Froebla 1, 7, 8, 9, 10,
• pachołki, obręcze, szarfy,
• białe kartki A4
Przebieg zajęć:
1. Powitanka „Wędrujący uśmiech”
Dzieci wraz z rodzicami siedzą w kole, podają sobie w rytm muzyki żółtą piłeczkę z Daru Froebla 1 symbolizującą uśmiech, gdy muzyka cichnie osoba, która ma piłeczkę przedstawia się i mówi, z czym kojarzy jej się wiosna ( odpowiedzi nie mogą się powtarzać).
2. Wiosenne zawody „Bieg z przeszkodami”
Dzieci wraz z rodzicami biorą udział w zawodach - rodzice kontra dzieci. W jednym rzędzie stoją dzieci, a w drugim rodzice. Wygrywa ta drużyna, która jako pierwsza prawidłowo wykona ćwiczenia.
Ćwiczenie nr 1 - bieg wokół pachołka z wykorzystaniem Daru Freobla nr 1.
Ćwiczenie nr 2 - bieg wokół pachołka z wykorzystaniem Daru Freobla nr 1, po drodze uczestnicy przechodzą przez szarfę.
Ćwiczenie nr 3 - bieg wokół pachołka z wykorzystaniem Daru Freobla nr 1, po drodze uczestnicy muszą wrzucić Dar do obręczy, kolejna osoba zabiera z obręczy Dar.
Ćwiczenie nr 4 - uczestnicy skaczą na prawej nodze wokół pachołka z wykorzystaniem Daru Freobla nr 1.
Ćwiczenie nr 5 - uczestnicy podają sobie nad głowami Dary Froebla nr 1.
3. Wiosenna historia
Dzieci wraz z rodzicami układają z Darów Froebla 7,8,9 i 10 jedną dowolną rzecz kojarząca się z wiosną np. narcyz, marzanna, konwalie, słońce itp. Gdy każdy z uczestników skończy swoją pracę, nauczyciel zaczyna odpowiadać historyjkę, każdy kolejny uczestnik kontynuuje historię wplatając swój stworzony przedmiot.
Np. Za górami, za lasami w wiosenny ciepły dzień...
4. Najwyższa wieża
Dzieci wraz z rodzicami układają z Darów Froebla 7,8,9 i 10 najwyższą wieżę.
5. Dary lubią porządek
Porządkowanie sali.
6. Ewaluacja zajęć
Dzieci oraz rodzice wypowiadają się na temat tego, co podobało im się w zajęciach.
Opracowała:
Anita Theis