Teatrzyk sylwet na podstawie wiersza - konspekt zajęć w grupie 4-5 latków

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Teatrzyk sylwet na podstawie wiersza - konspekt zajęć w grupie 4-5 latków
3.7
3 oceny
Oceń
{

Grupa: 4 i 5-latki

 

Temat: Teatrzyk sylwet  na podstawie wiersza L. Krzemienieckiej pt. "Kłopoty Burka z podwórka".

 

Cele ogólne:
- uwrażliwianie dzieci na potrzeby zwierząt
- poszerzanie wiadomości na temat przygotowań ludzi do zimy.

 

Cele szczegółowe:
- rozwijanie umiejętności koncentrowania uwagi na oglądanej inscenizacji,
- kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
- rozumienie konieczności zapewnienia zwierzętom żyjącym zarówno na wsi, jak i w mieście godnych warunków do życia,
- rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez dostrzeganie różnic pomiędzy obrazkami,
- utrwalanie nazw figur geometrycznych.

 

Metody: czynna, słowna, oglądowa.


Formy pracy: z całą grupą, indywidualna, w parach.

 

Pomoce dydaktyczne: tekst wiersza pt. Kłopoty Burka z podwórka, sylwety postaci występujących w wierszu: piesek, gospodarz, gospodyni, sylweta starej, dziurawej budy przymocowana do tablicy, dwa obrazki różniące się kilkoma szczegółami (związane tematycznie z wierszem - piesek na wiejskim podwórku), tamburyn, koperty zawierające prostokątne paski, trójkąt, koło - dla pary dzieci jedna.

 

Przebieg zajęć:

 

1. Na powitanie zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa "Żółwik, piątka, dziesiątka". Dzieci poruszają się po sali przy dźwiękach tamburyna, na przerwę witają się z jak największą ilością kolegów.

 

2. Oglądanie przez dzieci teatrzyku o kłopotach psa Burka.

 

3. Rozmowa na temat obejrzanego teatrzyku.

 

4. Zabawa ruchowa z elementem czworakowania "Szczęśliwe pieski".

 

5. Oglądanie dwóch obrazków, wyszukiwanie różnic i podobieństw między nimi, wymienianie ich.

 

6. Dobranie się dzieci w pary. Układanie z elementów znajdujących się w kopercie: prostokątne paski, trójkąt, koło budy dla Burka. Nazywanie kształtów, z których powstała budka.

 

7. Podziękowanie dzieciom za udzial w zajęciach.

 

Autor: Wioletta Sobieraj

Twoje uwagi i pomysły

Tagi